Usb / fout bij schrijven naar

• Onderwerp starter Onderwerp starter han2
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

han2

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2004
Ik heb een usb 2.0 Flash Drive, 4 GB.
Het lukt om hier backups op te zetten van mijn boekhoudprogramma, .ebu bestanden.
Bij de volgende handelingen echter heb ik problemen :
- Wil ik gewone word-documenten hierop zetten, krijg ik de melding : het doel kan dit soort documenten niet verwerken. Kijk ik vervolgens op de stick, staat het bestand er toch gewoon op !
- Het lukt me ook niet om rechtstreeks vanuit Telebankieren een backup hierop te zetten. Eerst moet ik deze dan op de c-schijf zetten, en vervolgens via Verkenner met kopieren en plakken werken. Dan pakt hij het wel !

Wat ik raar vind, is dat als ik de stick aansluit op de usb poort, hij de naam PKBAC#001(E:)meekrijgt. ( 001 is ( toevallig ? ) ons administratienummer van het boekhoudprogramma ). Moet dit niet gewoon verwisselbare schijf of zo zijn ?
De stick is geleverd door iemand die ook onze pc geleverd heeft, en hij wil er wel naar komen kijken. Maar om evt. kosten te besparen wil ik eerst zelf uitproberen waar het aan kan liggen.

Maakt het niet uit of die stick al geformatteerd was ? ( omdat er al een "volumenaam" te zien is denk ik dat dat al gebeurd is )

Heb ( opnieuw ) geformatteerd. Alles blijft echter hetzelfde.
Wat ik zo raar vind is dat het via Verkenner WEL lukt om de bestanden die problemen geven met direct op usb zetten ( telebankieren backup en word documenten ) naar de usb te slepen.

usb/fout bij schrijven

Vind ik ook vreemd, maar zal nog eens zoeken. Heb je het exacte fabrikaat en type voor me

Het is een Buffalo USB 2.0 Flash Drive ( Ultra High Speed ), 4 GB

usb/fout bij schrijven

Sorry, Kan dit niet vinden, het enigste wat ik mij kan bedenken dat er een prg van buffalo op staat en dat je stick verdeeld is in 2 partities Part 1 is opstartgedeelte van stick, part 2 beschrijfbaar, maar dat moet je weer in je verkenner zien. Verkenner openen en dan pas je usb stick erin steken

Heb Verkenner geopend en daarna de stick erin gedaan. Zie alleen enkele bestandjes die ik erop gezet heb. Hoe kan ik zien of er sprake is van 2 partities ?

usb/fout bij schrijven

Nee dat had je nu moeten zien, je kunt nog eens kijken onder eigenschappen van je usb stick, klik in verkenner op usb stick met je rechtermuistoets en klik op eigenschappen

Probleem is ( deels ) opgelost.
Wat backups van Telebankieren betreft ; usb stick van 4 Gb blijkt te groot te zijn ( ? ). Met een stick van 128 Mb lukt het namelijk wel ! Dit probleem is nu opgelost.

Wat betreft rechtstreeks kopieren van word- en excelbestanden : hierbij vraag ik me nog steeds af waarom ik de melding "het doel kan dit soort documenten niet verwerken" krijg. Het bestand wordt nl. wel gewoon op de stick gezet. Mocht iemand hier nog een tip voor hebben hou ik me aanbevolen ! Verder in ieder geval bedankt voor alle moeite !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan