USB fout

Status
Niet open voor verdere reacties.

drea1978

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2008
Beste mensen,

Wie kan mij helpen? Een van mijn USB drives doet raar. Als ik sommige apparaten aansluit (b.v. mobiele telefoon), dan blijft de pc aangeven dat hij een nieuwe hardware gevonden heeft. Wil ik kijken via apparaatbeheer, dan lijkt alsof hij de lijst steeds opnieuw ververst. Sommige mp3-spelers herkent-ie zonder problemen, een andere weer helemaal niet. Snap 'm nie helemaal. :rolleyes:

Bedankt voor jullie reacties!

Probeer in ieder geval de USB error-controle (tijdelijk) even uit te schakelen.

Start -> Uitvoeren -> devmgmt.msc
Klik open: USB Controllers
Dubbelklik per stuk alle genoemde Host controllers, ga naar tabblad Geavanceerd, en vink aan: USB fout-detectie uitschakelen. Druk op Ok

Herstart je pc, en kijk of het enig verschil maakt in de herkenning van de apparaten.

PS: Dubbelklik op elke Hoofd hub of Root hub in de sectie USB Controllers, en kijk op tabblad Energie hoeveel stroom de verschillende aangesloten USB-apparaten trekken. Mag niet meer zijn dan 500 mA per stuk.

Succes,

Tijs.

Beste Tijs,

Dank je wel voor je reactie! Ik heb je aanwijzingen opgevolgd en in Apparaatbeheer kon ik het probleem bij de betreffende apparaten oplossen. Nu worden alle apparaten goed herkend als zijnde externe schijven en kan er ook data op zetten, maar pc zegt niet dat hij nieuwe hardware gevonden heeft... Is dit ok? Moet ik de foutdetectie weer inschakelen?

Dank je wel!:thumb: :)

De apparaten werden al herkend, en dus waren de drivers al geïnstalleerd (voorzover nodig). Vandaar dat er nu niet meer over drivers of "Nieuwe hardware gevonden" wordt gecommuniceerd, denk ik.

Maak even een herstelpunt voordat je die fout-detectie weer inschakelt:
Start -> Uitvoeren -> %windir%\system32\restore\rstrui.exe

Daarna zou je, als test, fout-detectie weer in kunnen schakelen, pc herstarten, en kijken of het probleem terugkomt. Komt het probleem terug, zet dan die fout-detectie weer uit.

Fijn dat de tips je voorlopig in ieder geval je geholpen hebben! :D

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan