usb functie (shareport) instellen op D-link dir-635 router???

Status
Niet open voor verdere reacties.

stereopatee

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2006
Ik heb mijn Belkin buitengekuist omdat die ronduit triestig was, en ik werk nu met een veel betere D-link Dir-635 wireless N router. Die heeft een usb aansluiting, maar ik weet hoegenaamd niet hoe ik mijn externe harde schijf daarop kan aansluiten, als netwerkschijf.
Ik heb de nieuwste firmware geïnstalleerd, het zou moeten ondersteund zijn, maar het lukt me niet.

Iemand raad?

groet
Levi

Mag ik vragen hoe je erbij komt dat die USB poort geschikt is voor het delen van een USB-schijf op je netwerk? De handleiding zegt duidelijk dat het ding bedoeld is voor het aankoppelen van een USB stick, zodat de wireless instellingen die via Windows Connect Now (WCN, zie wikipedia) op die USB stick zijn gezet overgezet kunnen worden naar de router. [Microsoft heeft er artikelen over hoe je dat in Vista of XP kunt doen. Startpunt zou deze link kunnen zijn voor je]

Tijs.

Laatst bewerkt:
Wel Tijs, ik heb de router gekocht omdat ik er een usb poort op zag staan, lijkt mij een logische actie. De korte handleiding die in de doos stak is echt nutteloos (toch triestig hoor), de beslaat slechts één paginaatje, en verwijst vooral verder naar gebruik van de cd-rom. De cd-rom zelf zit vol bugs blijkbaar, want de menu's staan niet niet correct, zo zie ik bijvoorbeeld keuzebolletjes staan, maar geen uitleg ernaast. Geflipte toestanden!
Ik heb wat rondgesurft, en kwam te weten dat ik de usb poort kon omtoveren tot een shareport voor externe hdd of printers enzo door een upgrade van de firmware. Dat was niet voldoende, je moest ook nog eens zoeken naar de usb shareport utility, ook nog eens zoeken geblazen. Nu werkt die functie met een usb stick, maar niet met mijn externe harde schijven! Wat vreselijk.

Het enige wat ik wil is een router met een goed bereik, zoals deze (vorige, een Belkin was minder sterk van signaal) en met een usb poort op voor netwerkschijf. Ik heb dus al twee miskopen na elkaar op korte tijd. Kan er misschien iemand mij een router aanraden die mij voor de verandering geen miserie bezorgt? Een met een normale handleiding, zonder tegenstrijdigheden in uitleg, een met een usb poort en minstens even goed van ontvangst zoals de D-link Dir-635 met zijn drie antennes?

Sorry voor het gezeur, maar ik krijg werkelijk een punthoofd van dit alles.

Ik heb een beetje rondgekeken over dat Shareport, en ik zie nergens staan dat externe harde schijven niet ondersteund zouden worden. Er wordt zelfs gezegd dat zowel qua partitiesoorten Fat, Fat32, Ntfs en HFS+ (voor Mac) wordt ondersteund.
Wel moet de externe harde schijf zijn eigen voeding hebben, maar ik neem aan dat dat bij jou al het geval is.

Ik zou dus de moed nog niet opgeven m.b.t. Shareport, maar misschien wachten op een nieuwere firmware voor de router en/of nieuwere shareport utility voor je pc.

Overigens heb ik hier de laatste versie van de Shareport Utility gevonden (versie v114) en qua firmware het volgende:
Check eerst of je de 'A' variant hebt: plaatje of de 'B' variant hebt: plaatje.

Voor de 'A' variant zijn de laatste firmwares hier te vinden en voor de 'B' variant hier
Alleen voor de B variant is een Shareport firmware beschikbaar.
Lees altijd voor de installatie even de release notes die er ook staan, zodat je weet wat er gewijzigd.
Download en bekijk ook meteen de laatste gebruikershandleiding. In die van de 'B' variant staat nu ook informatie over Sharepoint.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Tijs, heel erg bedankt voor je bericht. Je hebt gelijk, ik zou de router beter houden, misschien komt er nog een update voor de firmware waardoor mijn HDD opeens wel werkt.

Ik heb een B1 versie, dus het zou moeten lukken. Ik zal het nog eens opnieuw proberen, en laat nog wat van me horen.

levi

Noppes.
Ik heb de firmware voor B geïnstalleerd. Deze keer bleven de instellingen bewaard, ik heb dus de opgeslagen configuratie niet opnieuw moeten opladen in de router. Vreemd is wel dat de klok op de router nog steeds fout staat: ergens in 2004, en het uur staat ook niet juist.

Ik zat al met de laatste versie van de shareport utility. Opnieuw wordt de hdd van western digital (1 terrabyte) herkend door de utility. Ik hoor dat de externe schijf bezig is,maar windows verkenner en vervolgens de utility lopen dan vast. Ook met mijn andere harde schijf van western digital (500Gb) loopt het zo af.

levi

Hmm.... m.b.t. de Windows utility heb ik eigenlijk weinig negatieve meldingen gezien.

Wat je zou kunnen doen is hier kijken, daar eerst de handleiding downloaden, en op basis daarvan beoordelen of deze software wat voor je betekenen kan.
Als ik het goed begrepen heb moet je eerst de Shareport software gebruiken om een koppeling te maken, en dan met de software op die link dan uiteindelijk data gaan overzetten.

Zoals gezegd: Eerst de handleiding downloaden, en kijken of je er iets mee kunt en zo ja, wát dan precies.

Tijs.

printer op netwerk

Instructions

things you'll need:
D-Link wireless router with USB port
USB printer
USB cable
1
Plug the D-Link router's power supply into a standard electrical outlet to turn the router on and create a wireless network.

2
Connect your printer to the USB port on the back of the D-Link router using a standard USB cable.

3
Turn on the USB printer.

4
Go to any PC computer connected to the local wireless network, open the Start menu and click on "Printers and Faxes."

5
Click on the "Add a printer" option on the left side of the window and then hit "Next."

6
Select the "Network printer" option and hit "Next" again.

7
Choose to browse for network printers. Windows will now scan for nearby printers and display a list of found devices.

8
Highlight the printer with "DLINK" in the name and click "Next."

9
Press "Yes" to confirm your decision to install the network printer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan