USB gebruikt teveel stroom

Status
Niet open voor verdere reacties.

madmuppet

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 dec 2001
Ik heb een HP Pavilion pc, met een multimediatoetsenbord waarin 2 (passieve) USB 1.1 poorten zitten. Ik heb hier nooit problemen mee gehad bij het inpluggen van wat voor soort apparaat dan ook.

Gisteren heb ik een nieuwe Sandisk memorystick gekocht die ik in de HUB wilde pluggen. Meteen komt er een melding "USB is exceeding power limit" what the f....???

Op de een of andere manier is die memorystick dus zo hongerig naar voeding dat hij meer vraagt dan beschikbaar is. Allemaal niet zo heel erg, want ik heb niet minder dan 12 USB poorten op mijn systeem dus het ding in een actieve USB poort pluggen lost het probleem op zich wel op.

Wat natuurlijk wel buitengewoon irritant is, dat ik die superhandige USB poorten op mijn toetstenbord dus niet (meer)kan gebruiken voor mijn memorystic, en ik altij op mijn knieen onder het bureau moet om dat ding ergens achterin mijn systeemkast te proppen. :mad:

Is het op een of andere manier mogelijk dat ik de stroomtoevoer naar de USB poorten op mijn toetsenbord een beetje kan opvoeren?

De poort op je toetsenbord kan je niet opvoeren. Je kunt wel een hub met een voeding erop aansluiten, maar dat is helaas minder mooi. Is het geen beter idee om een usb verlengkabel vanaf je pc naar je bureau te leggen?

Natuurlijk, maar ik had een klein beetje hoop dat er nog wel wat te rommelen zou zijn met die poorten in mijn toetstenbord

12 usb poorten ??
Kun je er dan niet 1 van jou toetsenbord naar een andere poort zetten.
Zodat je er wel 1 op jou toetsenbord kunt gebruiken.

Yep, twaalf stuks.

6 x USB 1.1 actief (4 achterin systeemkast, 2 voorin)
2 x USB 1.1 passief (in keyboard)
4 x USB 2.0 actief (extra HUB, achterin systeemkast)

Mijn keyboard zit in één actieve USB1.1 poort, en heeft zelf 2 passieve USB1.1 poorten. Die twee passieve worden in principe niet gebruikt, alleen om een camera of een memorystick in te steken. Op zo'n moment zitten er dus twee apparaten op één poort. (het keyboard werkt dan tenslotte als een soort splitstekker)

Dat heeft nooit problemen gegeven, maar mijn nieuwe memorystick vreet schijnbaar zoveel stroom dat het iets te veel wordt over één poort.

Het maakt overigens niet uit of ik het keyboard op een atvieve USB1.1 of USB2.0 poort aansluit.

Maarreeeh... één poort overzetten zeg je? Hoe had je dat in gedachten, kan dat in apparaatbeheer?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan