Usb geen stroom?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hiddehoi

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2012
Hallo,

Net gaf windows een melding dat de stroompiek was bereikt op een usb poort, het gekke is nou dat ik geen usb apparaten heb aangesloten. De melding kwam uit het niets...

Ik heb even de poorten nagemeten, de betreffende poort geeft een spanning van 0,38 V, waar alle andere 5,02 V geven. Kan ik hier zelf wat aan doen of moet ik Dell inschakelen?

Met vriendelijke groeten,
Hidde

Zit er geen vuil of dergelijks in de usb aansluiting? zou ook op een andere plaats kunnen zijn veroorzaakt.

Klinkt alsof er mogelijk een zekering is gesprongen. Als dat het geval is kun je er zelf weinig aan doen

Bedankt voor de snelle reacties!

Nee geen vuil, mijn testkabel aan de multimeter maakt gewoon contact maar geeft dus 0,38 volt. Aan die zekering dacht ik ook al. Heb maar contact opgenomen met Dell dus dan wachten we het af..

Ik neem aan dat de betreffende computer al wel geherstart is?

Uiteraard, alles is geprobeerd. Ook de pc diagnostics tool. Deze geeft aan dat ik contact op moet nemen met Dell.

Het is inmiddels toch opgelost. Ik heb de interne hub even eruit gehaald en alle contactjes schoongemaakt. De zekering maakte geen goed contact meer met de aansluitpunten.

Die weer schoongemaakt en nu werkt het weer!

Bedankt voor de reacties! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan