Usb geluid via home cinema

Status
Niet open voor verdere reacties.

idzardpruiksma

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 feb 2011
Hallo,

Ik heb net een nieuwe Led tv gekocht van LG.
Hier kan ik een usb stick aan koppelen en een film kijken.

Ik heb de home cinema set met tulpstekkers aangesloten op een digitale ontvanger van samsung.
Ook heb ik een HDMI kabel lopen tussen de tv en de home cinema.
De tv staat via een scartkabel aangesloten op de digitale ontvanger.

Nu is mijn probleem dat ik het geluid van de film op de usb niet te horen is via mijn home cinema set.

Kan iemand mij hier mee helpen????

HDMI laat zowel geluid als beeld door dus zou dat de enige aansluiting moeten zijn.
Wellicht "drukken" ze elkaar nu weg?

Voor alle duidelijkheid, tulp is de ouderwetse stereo, HMDI de nieuwe full (true) HD oplossing.
Dan...is het misschien een film met DTS geluid? Zo ja, ondersteunt jou cinema-set dat wel?

Heeft jou digitale ontvanger geen HDMI aansluiting? Scart is analoog en dan kan je in ieder geval nooit Full HD tv kijken. Maar dat terzijde.

Mijn digitale ontvanger heeft helaas geen HDMI, en de Home cinema zou het wel DTS. moeten ondersteunen. Wanneer ik de usb in de home cinema aansluit werkt het allemaal wel. Ik kan dan alleen niet de subtitels er bij vinden.
Zou het een oplossing zijn om de tulpstekkers van de digiale ontvanger naar de tv te doen of is dit dubbelop met de scart aansluiting die er ook al is.

Als het een dts film is zal waarschijnlijk je tv dat niet aan kunnen.

Je speelt immers de film af via de tv.

Deze zou het ook moeten doen omdat wanneer ik de film afspeel het geluid wel van de televisie komt maar niet van de home cinema.

mmm dat is dan wel interessant.
Heb je gedaan zoals ik voorstelde? Dus alleen even HDMI? want je hebt wel beeld toch via die USB stick?

Ja dit heb ik nu ook geprobeerd maar nu komt het geluid van de tv kanalen niet meer door..

Hoi,

Ik kan je helaas niet verder helpen. Misschien kan je informeren bij de speciaal zaak?
Ik heb thuis ook een HD TV aan de cinema set hangen (Harman Kardon) echter niet met de HDMI maar via toslink. Alleen de PS3 loopt via de HDMI en heb altijd geluid. Met usb heb ik het nooit geprobeerd.

Sorry en suc!:thumb:

Is dit inmiddels nog gelukt? Ik heb eenzelfde soort probleem.

Ik heb de Samsung UE40D8000 met de Philips HTS3271 home cinema set. Ik heb deze aan elkaar verbonden door een HDMI kabel (arc)

Als ik tv kijk via mijn Humax, heb ik de mogelijkheid om én het geluid van de tv harder en zachter te zetten én het geluid van de Humax harder en zachter te zetten. Hierdoor krijg ik een goed geluid.
Hetzelfde geldt als ik NET TV of een dvd via de speler van de hcs kijk. Hier kan ik de volledige decibellen uit de de home cinema set halen.

Echter, als ik een film via USB kijk in de tv, en ik speel het geluid af via de hcs, heb ik alleen de mogelijkheid om het geluid van de tv/hcs (is hetzelfde) harder te zetten. En dan is het geluid beduidend zachter (ook in vergelijking met een dvd die ik via de home cinema set afspeel).

Iemand enig idee hoe ik dit kan tackelen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan