usb harddisk aansluiten, xp crash

Status
Niet open voor verdere reacties.

duiken

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 jun 2005
Heeft iemand een idee wat er aan de hand is. Ik sluit mijn externe usb harddisk aan op mijn xp machine die vervolgens spontaan afsluit en opnieuw opstart. Dit is spontaan ontstaan.
Wie helpt mij!!!

Geplaatst door winnie de pooh
Is dit ook zo als je een ander USB apparaat aansluit?

Zo nee, dan is waarschijnlijk je usb harddisk kapot. Hij conflicteert in ieder geval.

Heb je, toen je aansloot, dit gedaan met een lopende machine? Probeer het anders nog eens door aan te sluiten als je pc uit is.

Kijk ook even in je foutenlogboek welke melding er staat op dat tijdstip. Misschien wordt je dan wat wijzer.

Bedankt voor de reacties. De HD is wel goed want ik gebruik hem dagelijks. Ik sluit hem aan wanneer de machine loopt. Wanneer ik hem aansluit en daarna de machine aanzet, heb ik geen problemen.
Ik ga in het logboek kijken wat er gebeurd . Ik laat het weten.

B.v.d. Dick

Niet iedere pc, zeker de iets oudere, verdragen jouw aanpak :)

Mijn systeem is een P4, 3.2 ghz dus die moet er tegen kunnen.
Ik heb de melding uit het logboek.
Wie kan hier iets mee??
Grz. Dick

Type gebeurtenis: Waarschuwing
Bron van gebeurtenis: Ftdisk
Categorie van gebeurtenis: Schijf
Gebeurtenis-ID: 57
Datum: 6-6-2005
Tijd: 21:02:19
Gebruiker: n.v.t.
Computer: MULTIMEDIA
Beschrijving:
Het legen van gegevens naar het transactielogboek is mislukt. De gegevens kunnen beschadigd raken.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.
Gegevens:
0000: 00 00 00 00 01 00 be 00 ......¾.
0008: 02 00 00 00 39 00 04 80 ....9..€
0010: 00 00 00 00 0e 00 00 c0 .......À
0018: 00 00 00 00 00 00 00 00 ........
0020: 00 00 00 00 00 00 00 00 ........

Dat is weer zo'n link van Microsoft waar je niets aan hebt :(
Maar.......controleer je logboek nu eens precies vanaf het moment dat je opstartte toen de disk aangesloten was. Had je toen ook dezelfde waarschuwing? Start nog eens opnieuw op desnoods.

Externe Harddisk verwijderen met "hardware veilig verwijderen" en het probleem is opgelost

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan