USB harddisk to USB harddisk backup.

Status
Niet open voor verdere reacties.

erikmail

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2007
Hoi,

Ben op zoek naar een externe harddisk, die automatisch zonder tussenkomst van een pc via USB een kopie/mirror maakt van een andere externe USB harddisk.

Iemand enig idee of iets dergelijks bestaat?

Alvast bedankt.

Groeten,

Erik

zou je de vraag / klacht iets anders kunnen formuleren ? je bedoelt dat je een programma zoekt dat je HDD ghost naar je externe HDD ? ( als ik het goed begrijp ?)

mvg
Rutger

zou je de vraag / klacht iets anders kunnen formuleren ? je bedoelt dat je een programma zoekt dat je HDD ghost naar je externe HDD ? ( als ik het goed begrijp ?)

mvg
Rutger

De vraag lijkt me anders duidelijk genoeg

@FaiT90
Wat jij beschrijft is niet wat ik zoek. Jij hebt het over een programma en waarschijnlijk een interne HDD en dus de pc waarop dat programma 'draait' en waar die interne HDD in zit.

Ik wil juist zonder pc een kopie kunnen maken van een externe HDD naar een andere externe HDD. Dus dat je de USB kabel in een andere HDD steekt en dat je dan de data, zonder pc, van de ene HDD kopieert naar de andere HDD.'

Groeten,

Erik

dit kan niet zonder computer gebeuren.
je hebt de computernodig om te lezen wat er op de hdd staat.

als je van externe HDD naar externe HDD wilt kopieren kan dat via norton ghost ( staat op hirensboot cd ( freeware )).
maar hiervoor heb je een computer nodig, waarvan je opstart vanaf de CD rom.
en dan kan je van de 1e externe HDD naar de andere externe HDD kopieren.

maar je zult altijd een computer nodig zijn.

mvg
Rutger.

@FaiT90
Tuurlijk kan het wel. Bv. de TS-219 Turbo NAS van QNAP kan dit. Lees maar eens op http://www.qnap.com/pro_detail_feature.asp?p_id=113. Daar staat bijna op de helft van de pagina:'One Touch USB Auto Copy
The one touch button can be configured to trigger instant data backup from the external USB device to the NAS or the other way round (applies to the USB device connected to the front USB port of the NAS only).'.

Alleen dit apparaat is te groot en te duur (logisch, want het kan veel meer dan alleen een backupje maken). Ben dus op zoek naar een externe HDD met een beetje intelligentie, net genoeg om van een andere externe HDD een backup te maken.

Groeten,

Erik

aah okay jah zover ik weet kon het niet ;) maar tegendeel bewezen helaas weet ik niet iets wat dit kan oplossen :O ik hoop dat iemand anders nog wat weet.
mvg

rutger

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan