USB Harddisk wordt niet meer herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

JanFilarski

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2014
Hallo Allemaal,

Ik heb naast mijn desktop al jaren een extra Harddisk staan in een USB Docking Station.

Vandaag is het beginnen, hij herkent de schijf niet meer. Als ik er een andere schijf in doe, wordt die wel herkent.

Maar er staat nogal wat data op de eerste schijf, en die zou ik als het effe kan toch wel willen "redden"

Maar hoe?

MVG
Jan Filarski

jan,

Je zou als de schijf aangesloten is, eens in schijfbeheer kunnen kijken of hij daar nog wel verschijnt. In sommige gevallen loopt de "interne" lijst van je pc, waar de vrije schijfletters op staan, vol en krijgen sommige schijven geen letter meer als je ze aansluit. Je ziet ze dan nog wel in schijfbeheer. Ik heb een soortgelijk probleem wel eens gehad. zie : http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/847709-Vreemd-probleem-met-externe-harde-schijven

Om in schijfbeheer te komen kun je rechtsklikken op "computer", dan kiezen voor "beheren" en daar "schijfbeheer" kiezen. Dan even kijken of je hem ziet verschijnen of verdwijnen als je hem aansluit. Als hij daar verschijnt dan kun je hem alsnog handmatig een letter toewijzen.

Als hij daar niet meer verschijnt dan kan toch de harddisk defect zijn. Wat je dan nog kunt proberen is hem rechtstreeks (ATA of SATA) in de pc aan te sluiten en kijken of hij dan nog wordt herkend.

Als de pc hem dan ook niet meer ziet dan is het meestal het einde van je harddisk of print.

Die zou ik dan uit de docking halen en in de PC zelf inbouwen. Dan heb je in ieder geval meer mogelijkheden om de disk te controleren en te bekijken. Met een beetje mazzel kan je dan ook je gegevens redden. Als 'ie echt stuk is gaat dit uiteraard niet werken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan