otie
Gebruiker
- Lid geworden
- 1 dec 2008
Hallo, beste helpmij'ers,
Ik heb een KPN experiabox (Thomson TG789vn) en er zit een usb-poort in, daar heb ik mijn western-digital 1TB usb-hdd op aangesloten.
Maar op mijn pc is deze niet zichtbaar, ook in mijn gateway van mijn router is niks te vinden over usb-apparaten, ik draai firmware 8.3.H.4.
Ik heb al op internet gekeken en ben het volgende tegen gekomen:
http://www.kpnadsl.nl/support/technischevragen-experia.html#3
paragraaf 1.4
maar dit is een handleiding voor windows 98...
Ik heb een KPN experiabox (Thomson TG789vn) en er zit een usb-poort in, daar heb ik mijn western-digital 1TB usb-hdd op aangesloten.
Maar op mijn pc is deze niet zichtbaar, ook in mijn gateway van mijn router is niks te vinden over usb-apparaten, ik draai firmware 8.3.H.4.
Ik heb al op internet gekeken en ben het volgende tegen gekomen:
http://www.kpnadsl.nl/support/technischevragen-experia.html#3
paragraaf 1.4
maar dit is een handleiding voor windows 98...
1.4. Hoe sluit ik een USB opslag apparaat aan?
Voor het gebruik van een USB opslagapparaat is geen aparte software vereist. Het USB opslagapparaat zal zichzelf bekend maken in de netwerkomgeving in de werkgroep "werkgroep". Als uw computer in een andere werkgroep zit kan het vrij lang duren voordat het USB opslagapparaat zich bekend maakt in uw netwerkomgeving. Om dit proces te versnellen kunt u een netwerkverbinding maken naar het USB opslagapparaat. Dit doet u voor alle Windows versies als volgt en hoeft u maar ��nmaal uit te voeren. Na onderstaande procedure is het USB opslagapparaat, zodra deze geplaatst wordt, direct te benaderen via Windows verkenner of "Deze computer".
1. Klik op Start
2. Klik vervolgens op Zoeken
3. Selecteer vervolgens in Windows 98SE in het menu het item Computer
Voor de andere Windows versies selecteert u in het menu eerst het item Naar Bestanden en mappen waarna in het hierna opkomende venster in de linkerkolom "Computers(In XP Computers of personen en daarna Een computer op het netwerk)" geselecteerd moet worden.
4. Vul in het zoekveld het IP-adres 192.168.2.1 (het adres van de KPN Experia Box) in
5. Klik op Zoeken
6. Na enkele seconden tot enkele minuten wordt in de rechterkolom het gevonden IP-adres getoond
7. Klik dubbel op dit IP-adres
8. In het volgende scherm wordt uw opslagapparaat weergegeven
9. Klik hier met de rechter muistoets op
10. Selecteer in het pop-up menu Netwerkverbinding maken...
11. Wijzig eventueel de Stationsletter
12. Onder Windows 98SE en Windows ME plaats u een vinkje bij Opnieuw verbinden bij aanmelden
Let op! Als het opslagapparaat niet op de KPN Experia Box is aangesloten, verschijnt bij het opstarten van uw computer de volgende melding Fout bij het opnieuw verbinden van .... Klik op Ja, zodra het opslagapparaat aangesloten wordt op de KPN Experia Box zal deze alsnog via verkenner of Deze computer benaderd kunnen worden.
13. Klik op OK
14. In het vervolg kunt u het opslagapparaat terugvinden via Windows verkenner of in Deze computer
Laatst bewerkt: