usb hdd

Status
Niet open voor verdere reacties.

vander31

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2008
Berichten
7
ik heb net mijn computer na stuk gaan van de hd een nieuwe erin gedaan
nu kan hij mijn externe hdd usb wel vinden maar ik kan er niet in in schijfbeheer is ie wel zichtbaar en herkend maar dan vraagt ie aldoor na partitioneren of ik wil formateren maar dat wil ik niet want er staat al het een en ander op ... al bijna alles geprobeerd wat kan het zijn zit met de handen in het haar ..terwijl de andere hdd ook usb wel correct werkt ...
kort hij vind hem maar kan er niet in en geeft hem na aansluiten ook niet weer in mijn computer ..

Gr Eric :shocked:
 
maar dan vraagt ie aldoor na partitioneren of ik wil formateren maar dat wil ik niet want er staat al het een en ander op ...

Na het partitioneren zal er weinig meer op staan !
(Na partitioneren heb je een ongeformatteerde partitie)
Dus de vraag is juist .... Formatteren??
 
Met het partitioneren is de schijf al leeg (gemaakt).

De namen zegen het eigenlijk als, partitioneren is in stukken verdelen en Formateren is er een vorm in aanbregen. Windows gebruikt een andere 'vorm' dan bv Linux.

Met partitioneren maak je een grove indeling op de harde schijf, je verdeeld de HD zeg maar in verschillende landen, waar ook verschillende talen gesproken (kunnen) worden.
Met formateren bouw je huizen waar je data in opgeslagen kan worden.
En in het ene land zeggen de bouw voorschriften dat je alleen villa's mag bouwen met kamers van 3 bij 3 meter, en in het andere land mogen het bewijze van spreke alleen flats zijn die allemaal 6 hoog zijn en waarvan de kamers 2x2 groot zijn.... Nb Villa of flat zijn maar vergelijkingen en zegt (natuurlijk) niets over de kwaliteit, maar een Fat of Fat32 of NTSF formaat zijn wel degelijk verschillend opgebouwd, en hebben dus ook verschillende eigenschappen.

Maar even terug naar je vraag, je PC was stuk, je hebt er een nieuwe (lege?) HD in gebouwd, maar daarna, heb je Windows als opnieuw geïnstalleerd, of was je daar juist mee bezig? Ik raad je overigens af om de externe HD direct al aan je PC aan te sluiten, nog voor je Windows er opnieuw op heb gezet (op de nieuwe interne HD).

Dus even iets meer informatie over de huidige situatie geven, en misschien valt het allemaal nog wel mee.
N.b. middernacht is geen goed tijdstip voor dit soort zaken, de kans is gewoon veel groter dat je domme beslissingen maakt. Zo iets moet je gewoon overdag doen als je goed wakker bent.
 
Laatst bewerkt:
Heb je anders de beschikking over een andere pc om de HD leeg te maken?

Bij vrienden of kennissen?
 
Met het partitioneren is de schijf al leeg (gemaakt).

De namen zegen het eigenlijk als, partitioneren is in stukken verdelen en Formateren is er een vorm in aanbregen. Windows gebruikt een andere 'vorm' dan bv Linux.

Met partitioneren maak je een grove indeling op de harde schijf, je verdeeld de HD zeg maar in verschillende landen, waar ook verschillende talen gesproken (kunnen) worden.
Met formateren bouw je huizen waar je data in opgeslagen kan worden.
En in het ene land zeggen de bouw voorschriften dat je alleen villa's mag bouwen met kamers van 3 bij 3 meter, en in het andere land mogen het bewijze van spreke alleen flats zijn die allemaal 6 hoog zijn en waarvan de kamers 2x2 groot zijn.... Nb Villa of flat zijn maar vergelijkingen en zegt (natuurlijk) niets over de kwaliteit, maar een Fat of Fat32 of NTSF formaat zijn wel degelijk verschillend opgebouwd, en hebben dus ook verschillende eigenschappen.

Maar even terug naar je vraag, je PC was stuk, je hebt er een nieuwe (lege?) HD in gebouwd, maar daarna, heb je Windows als opnieuw geïnstalleerd, of was je daar juist mee bezig? Ik raad je overigens af om de externe HD direct al aan je PC aan te sluiten, nog voor je Windows er opnieuw op heb gezet (op de nieuwe interne HD).

Dus even iets meer informatie over de huidige situatie geven, en misschien valt het allemaal nog wel mee.
N.b. middernacht is geen goed tijdstip voor dit soort zaken, de kans is gewoon veel groter dat je domme beslissingen maakt. Zo iets moet je gewoon overdag doen als je goed wakker bent.


hoi

nee de computer is eerst geinstalleerd met alleen monitor muis en toetsenbord aangesloten .. maar na het weer willen aansluitenv an alle rand apparatuur is dit naar voren gekomen .. hij ziet de hdd wel maar geeft geen toegang zoals de andere wel doet en verschijnt in deze computer als bv wdh j: er staat al het een en andr op dus formateren is geen optie ...
 
Oké, deze HD ging vermoedelijk aan de PC toen de HD van die stuk ging hé?
Misschien heeft i een tik mee gekregen.

Tip 1 Laat Windows zelf zoeken naar fouten.
Geef een rechter muis klik op de drive, Kies eigenschappen en dan Tabje Extra.
(Ik gebruik Vista, mogelijk is de optie in XP ergens anders).

Tip 2 Probeer de drive letter eens te veranderen in een andere letter (Uitleg is voor Vista)
Druk op de Windows Logo-toets +R
Typ in het geopende venster van Uitvoeren: diskmgmt.msc, klik op OK.
Klik op de USB drive
Rechtermuis klik, Optie Stationsletter en paden wijzigen.
PC daarna helemaal uit en dan weer aan.
 
Laatst bewerkt:
Oké, deze HD ging vermoedelijk aan de PC toen de HD van die stuk ging hé?
Misschien heeft i een tik mee gekregen.

Tip 1 Laat Windows zelf zoeken naar fouten.
Geef een rechter muis klik op de drive, Kies eigenschappen en dan Tabje Extra.
(Ik gebruik Vista, mogelijk is de optie in XP ergens anders).

Tip 2 Probeer de drive letter eens te veranderen in een andere letter (Uitleg is voor Vista)
Druk op de Windows Logo-toets +R
Typ in het geopende venster van Uitvoeren: diskmgmt.msc, klik op OK.
Klik op de USB drive
Rechtermuis klik, Optie Stationsletter en paden wijzigen.
PC daarna helemaal uit en dan weer aan.


voor tip 1 dat doet ie niet gebeurt niks

voor tip 2 hele alfabet al gehad (lol)

hij is nu wel zichtbaar in (mijn computer) na partitioneren maar met aanklikken wil ie hem formatteren maar dat wil ik niet en heb ik ook niet aan gevinkt
 
vander31 zei:
hij is nu wel zichtbaar in (mijn computer) na partitioneren

Hoe zo 'na partitioneren', wat heb je precies gedaan dat je het over partitioneren hebt.
Normaal gesproken is dat helemaal niet nodig met een USB HD.
Als je toch iets met partitioneren vanuit Windows of bv met Fdisk hebt gedaan in de inhoud eigenlijk al verloren...
 
Hoe zo 'na partitioneren', wat heb je precies gedaan dat je het over partitioneren hebt.
Normaal gesproken is dat helemaal niet nodig met een USB HD.
Als je toch iets met partitioneren vanuit Windows of bv met Fdisk hebt gedaan in de inhoud eigenlijk al verloren...

ik zie hem na configuratie scherm , systeembeheer ,computerbeheer, schijfbeheer

dan staat ie als niet toegewezen , dan maak ik nieuwe partie ,primaire partie ,grootte opgeven , letter toewijzen of ntfs map koppelen ,doe letter e:, dan kan ik kiezen doe niet formatteren , dan staat ie in orde maar als ik dan wil openen wil i hem formatteren ???
 
vander31 zei:
dan maak ik nieuwe partie ,primaire partie ,grootte opgeven , letter toewijzen of ntfs map koppelen ,doe letter e:....

Tja, dan ben je dus vermoedelijk alles al kwijt. Eigenlijk heb je hem al gewist met het partioneren.

Misschien dat dit programma je nog kan redden; http://www.recuva.com/
Kijk daarna eens met dit programma naar je schijf; http://www.runtime.org/

Krijg je geen toegang tot schijf dan toch maar Formateren en dan deze programma's nog een keer proberen, met name de laatste schijnt echt goed te zijn...
 
Laatst bewerkt:
Tja, dan ben je dus vermoedelijk alles al kwijt. Eigenlijk heb je hem al gewist met het partioneren.

Misschien dat dit programma je nog kan redden; http://www.recuva.com/
Kijk daarna eens met dit programma naar je schijf; http://www.runtime.org/

Krijg je geen toegang tot schijf dan toch maar Formateren en dan deze programma's nog een keer proberen, met name de laatste schijnt echt goed te zijn...


heb hem nu bij mijn vader erop maar ook daar hetzelfde verhaal
dus enige optie denk ik formatteren en dan het programma eroplos laten en kijken wat ie nog terug kan vinden .. heeft toch denk ik een tik gehad van de vast loper op de oude schijf balen hoop dat ie in ieder geval de word en excel bestanden terug kan vinden
laat wel even weten hoe het afloopt ...

p.s. moet ik eerst formatteren en dan programma of eerst programma en dan formatteren de eerste neem ik aan ..

Gr Eric
 
wat betekenen

FAT16
FAT32
NTFS

want als ik mijn andere HDD schijf aanzet komt er FAT32 te staan bij de HD die in de computer zit staat NTFS maar bij de 2de HDD staat helemaal niks ..
ook bij de recovery met FAT 16 search niks met NTFS search niks met FAT 32 alle bestanden die erop stonden ..ik denk dus dat de computer hem moet aan wijzen met het bestandsysteem FAT32 maar doet dit niet kan dit kloppen ??? en hoe kan ik dit oplossen ..

Gr Eric :thumb:
 
Fat32 gebruiken, een externe HD zal normaal gesproken bijna altijd in Fat32 geformateerd zijn (geweest).

ik denk dus dat de computer hem moet aan wijzen met het bestandsysteem FAT32 maar doet dit niet kan dit kloppen

Is niet erg duidelijk.
Wat heb je in de tussen tijd nu gedaan.
 
Laatst bewerkt:
Fat32 gebruik, een externe HD zal normaal gesproken bijna altijd in Fat32 geformateerd zijn (geweest).



Is niet erg duidelijk.
Wat heb je in de tussen tijd nu gedaan.

ben nu de HDD aan het recoveren en bestanden eraf halen
maar zoals ik al zei hij las vanaf het begin af aan al geen bestandssysteem zoals je zij zou dat FAT32 moeten zijn geweest ik heb hem niet gepartitioneerd alleen een partitie toegewezen letter E: verder niks raars gedaan :shocked:
 
Nou ja, mooi dat je de bestander weer terug hebt kunnen halen, de vraag is natuurlijk wel of ze ook allemaal nog compleet en zonder problemen te openen zijn.
Welk programma hebt je nu gebruikt?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan