USB headset

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ladyluf

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2003
Dito

Geplaatst door javo
Hallo,

Ik ben van plan een USB headset aan te schaffen, maar heb daar toch een vraagje over.
Ik heb een asus mobo, met sound on board.
De aansluitingen worden bezet door 5.1 surround speakerset en een microfoon(die het overigens niet doet, is wel nieuw)
Voor een normale koptelefoon moet ik dus de speakers uit de aansluitingen verwijderen, is lastig zit aan de achterzijde.
Zo'n USB set gaat die buiten alles om, zodat ik niet mijn hele comp moet verbouwen om wat geluid erin en eruit te krijgen? Heb iemand daar ervaring mee?

Alvast bedankt,
Javo

Ik zit met hetzelfde probleem en ben ook eventueel op zoek naar een headset met USB aansluiting.
Ben je inmiddels al wat wijzer? Zo ja, graag je bevindingen.
Trouwens, veel animo had je op dit bericht....

Ja, USB headsets werken prima hoor, perfect geluid.

Ik heb hier trouwens andere oplossing voor:

http://www.microsoft.com/hardware/sidewinder/GameVoice.asp

Dat gewoon via je geluidskaart, en werkt prima. Der zit een switch ding tussen die je er tussen plaatst, dus met een druk op de knop gaat je geluid via je speakers en nog een klik verder via je headset, werkt perfect.

Maar uit USB headsets komen ook prima geluid.

Geplaatst door Sith Warrior
Ja, USB headsets werken prima hoor, perfect geluid.

Ik heb hier trouwens andere oplossing voor:

http://www.microsoft.com/hardware/sidewinder/GameVoice.asp

Dat gewoon via je geluidskaart, en werkt prima. Der zit een switch ding tussen die je er tussen plaatst, dus met een druk op de knop gaat je geluid via je speakers en nog een klik verder via je headset, werkt perfect.

Maar uit USB headsets komen ook prima geluid.
Had hem vanmiddag toevallig nog in mijn handen, maar ik vond 60 euro een beetje duur voor iets waarvan ik niet eens zeker wist of het werkt.
Ik denk dat ik dan toch voor een gewone USB headset ga. Bedankt voor je advies.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan