USB herkent geen enkel apparaat meer op mijn pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

blooper1963

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 sep 2005
Ik had via USB mijn printer aangesloten, een VOIP telefoon ,mijn tom tom kabeltje en mijn Sony Ericsson K 750i gsm kabel!! nou verleden week sloot ik een nieuw gekochte Multimedia mp3 speler aan van CREATIVE,model: ZEN sleek photo en die werd niet herkend!! Alsook gelijk ik de mp3 speler aansloot,loopt deze direct vast en moet ik hem resetten, nu ben ik ook per ongeluk de firmware kwijt van de mp3 speler!! ik heb ze op pc,maar kan ze niet inladen aangezien de speler niet reageert op USB!! dan het volgende:alle andere apparaten werkten correct verder tot ik ze uittrok en weer instak!! Met als gevolg: nu herkent de USB/PC niets meer en krijg ik steeds de melding: onbekend apparaat!! en als ik bij de foutmelding ga kijken staat er voor elk apparaat:
De stuurprogramma's voor dit apparaat zijn niet geinstaleerd!! En wil ik dit corrigeren,dan zegt de mededeling: Er bestaat geen beter stuurprogramma,dan het welke nu geinstaleerd is!! WEET HIIER IEMAND WAT ER SCHEELT?? En eventueel de oplossing graag??? DUS het grootste probleem is dat mijn USB niks meer herkent:shocked:
ik heb de drivers al opnieuw geinstaleerd en ook usb eens volledig verwijderd bij apparaatbeheer en heropgestart,dan word alles opnieuw geinstalleerd,maar werkt voor geen meter!!!

Dank bij voorbaat blooper1963,

heel de usb verwijderen uit apparaaten beheer en op nieuw laten vinden door windows,
werkt misschien.
staan er uit roep tekens bij als je daar kijkt ?

heel de usb verwijderen uit apparaaten beheer en op nieuw laten vinden door windows,
werkt misschien.
Volgens mij heeft TS dat al gedaan en werkte het niet.

Iets verder gaan misschien: alle USB-apparaten loskoppelen, dan in Apparaatbeheer alle USB-controllers en Hubs "installatie ongedaan".
De PC uit en de stroom er af. Na 10-20 seconden de PC weer opstarten.

In Apparaatbeheer kijken of alles er weer gezond uitziet, daarna één voor een de apparaten weer aansluiten, te beginnen met de printer.
Na elke aansluiting uitgebreid testen of het apparaat goed werkt.

Nog niet in orde? Weer alles er af, in Apparaatbeheer weer installatie ongedaan maken, PC uit, stroom er af. Dan alle USB-apparaten aansluiten en dan de PC weer opstarten.

NB. Gebruik even geen externe USB-hubs, als je een firewire-aansluiting hebt, gebruik die als het kan voor audio en/of video (mobiel of mp3-speler?).

Als je de slaapstand gebruikt, schakel die dan een tijdje uit.

dat bedoel ik eigelijk ook de usb poorten dus verwijderen daar en op nieuw opzoeken.
meestal helpt dat bij dit probleem.

HEY allen
Hartelijk dank voor julie beider hulp!!Maar ik heb het eerste uitgevoerd wat boeing_737 heeft aan gehaald,dus alles met USB verwijderd,alle stekkers(USB) uitgetrokken en de pc opnieuw opgestart en gewacht tot hij alles weer gevonden had en opnieuw geinstalleerd had!! en dan alles één voor één weer ingestoken beginnende bij de printer en dan toch maar mijn Nieuwe USB hub (7 poorts) en daarin mijn kabeltjes van tomtom ,k750i,MIJN MP3 SPELER en mijn Voipphone en ja hoor!!! Alles werkt weer als een speer!!! en zelfs sneller dan vroeger!! leg dat nou eens uit??

Laatst bewerkt:
leg dat nou eens uit??
Wist ik 't maar... :confused:
Een paar tips: zet alle USB-apparaten uit, voor je de PC uitschakelt, doe dat ook bij het inschakelen van stand-by en slaapstand, sluit de apparaten zoveel mogelijk rechtstreeks aan op een USB-poort, dus geen of zo weinig mogelijk hubs, van die verloopstukjes waarmee je meerdere apparaten op één Usb-poort kunt aansluiten.

Maar... het werkt nu allemaal weer! :thumb:

Wist ik 't maar... :confused:
Een paar tips: zet alle USB-apparaten uit, voor je de PC uitschakelt, doe dat ook bij het inschakelen van stand-by en slaapstand, sluit de apparaten zoveel mogelijk rechtstreeks aan op een USB-poort, dus geen of zo weinig mogelijk hubs, van die verloopstukjes waarmee je meerdere apparaten op één Usb-poort kunt aansluiten.

Maar... het werkt nu allemaal weer! :thumb:

Alles werkt perfect weer!!! Nogmaals dank boeing_737!!!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan