usb herkent toetenbord niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter nixs
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

nixs

Gebruiker
Lid geworden
26 dec 2004
Hi

Wanneer ik mijn xp opstart moet ik steeds de usb stekkers verwisselen,ik heb de pc met usb toetsen bord en usb muis geinstaleerd nu is het toetsenbord verbonden met verloop van ps/2 naar usb.
In systeem beheer herkent hij 2 dezelfde muizen "microsoft" als ik er 1 verwijder doet de muis niets meer.
In het bios staat de tekst 2 muizen 1 keybord ,dit is gedrukt ik kan dit niet veranderen.
Pc heeft 6 usb uit gangen 2 voor 4 achter.

Mobo MSI 2.7 mhz
512 mb geheugen

Ps ik heb ook al geprobeerd toetsenbord op ps/2 te zetten en muis op usb werkt niet
Wie herkent dit probleem,in apperaat beheer geen foutmeldingen !!!!!!!............nixs..........

Laatst bewerkt:
En als je je toetsenbord rechtstreeks in Ps/2 zet en de muis in een andere USB-poort dan nu?

Nee boeing werkt ook niet ik wordt er hellemaal gek van,ik zal je nog iets vreemd vertellen bij opstart zie je een lampje branden op je TB welke het is geen iedee het is een toetsenbord met een print,wanneeer dat lanpje blijft branden doen de letters het niet.
Nu zou je denken als je een usb eruit haalt en er weer insteekt dan hoor je wat te horen of je hoort het teken van nieuwe hardware te zien niets van dit alles.
In app. beheer staat alles goed.
Zelf ben ik geen fan van usb/ps2 door elkaar heen maar ik heb de xp erop gezet en wel met usb muis en TB.
In het bios zelf kan ik verder niets doen het is een Ambi bios en hij heeft geen aparte instelling voor muis en/of toetsenbord.
Ik heb de poorten getest 1 doet het vreemd genoeg niet dus die gebruik ik niet.
De fout zit hem erin dat je heel erg vervelend een andere poort moet zoeken nadat hij is opgestart verwissel je hem dan dan werkt hij weer,start je dan weer op weer geen TB
TB=uiteraard toetsenbord.
Ik zelf begrijp de fout niet,bedankd voor je reactie .........nixs...........

Dat lichtje is zo goed als zeker de NumLock, tijdens de BIOS opstart worden de toetsen van het cijferblok helemaal rechts geblokkeerd. Alleen hoort dat uit te gaan als de BIOS klaar is, want dan wordt die blokkade opgeheven. Bij jou kennelijk niet, zelfs je hele toetsenbord blijft geblokkeerd. Wat gebeurt er als je op die NumLock-toets drukt? Gaat het lichtje dan niet uit?

Dat ting-tong als een USB-apparaat wordt herkend, zit eigenlijk in dezelfde hoek: de Plug and Play functie werkt dan bij jou kennelijk niet helemaal goed en voor één USB-poort kennelijk helemaal niet. De PnP-functie wordt in eerste instantie opgeroepen door de BIOS en vervolgens door de drivers voor de chipset op je moederbord.
(Zo ongeveer...)

Heb je die drivers bij de PC gekregen op een CD-Rom? Dan zou je ze eens opnieuw moeten installeren. Als je ze niet hebt, kun je ze opzoeken op de site van je moederbord-fabrikant.

Laatst bewerkt:
Dat lichtje is zo goed als zeker de NumLock, tijdens de BIOS opstart worden de toetsen van het cijferblok helemaal rechts geblokkeerd. Alleen hoort dat uit te gaan als de BIOS klaar is, want dan wordt die blokkade opgeheven. Bij jou kennelijk niet, zelfs je hele toetsenbord blijft geblokkeerd. Wat gebeurt er als je op die NumLock-toets drukt? Gaat het lichtje dan niet uit?

Dat ting-tong als een USB-apparaat wordt herkend, zit eigenlijk in dezelfde hoek: de Plug and Play functie werkt dan bij jou kennelijk niet helemaal goed en voor één USB-poort kennelijk helemaal niet. De PnP-functie wordt in eerste instantie opgeroepen door de BIOS en vervolgens door de drivers voor de chipset op je moederbord.
(Zo ongeveer...)

Heb je die drivers bij de PC gekregen op een CD-Rom? Dan zou je ze eens opnieuw moeten installeren. Als je ze niet hebt, kun je ze opzoeken op de site van je moederbord-fabrikant.
Je hebt gelijk het is zo goed als zeker NumLock ,ik geloof ik heb het je verkeerd uitgelegd of ik heb het er niet over gehad,dat lampje gaat wel uit.
Er zitten ook nog 2 usb aansluitingen voor deze werken wel ook de ting tong werkt daar en hij geeft de stick perfect weer zo heb ik de poorten getest.
Ik heb de pc niet bij de hand ik heb het gedaan voor een goede vriend.
Ik heb alle drivers al eerder gedl ik vindt het zo raar ik heb het goed geinstalleerd alles werkte,ik heb zelfs de usb aan de voorkant aangesloten.
Bedankd voor zover ik laat het nog ff niet opgelost staan zodat ik nog wat dingen kan uit proberen alles staat nl goed app beheer,bios zodra ik eruit ben zal ik deze vraag op opgelost zetten bedankd Boeing .................nixs................

Okay, we wachten het af, doe rustig aan. :)
Hoi boeing ik zal zeker rustig aan doen.
Ik neem aan dat als ik de drivers vernieuw dat ik alleen de usb drivers vernieuw.
Nog geprobeerd om toetsen bord gewoon op ps/2 te zetten en de muis in usb nu herkend hij de muis weer niet.
In apperaat beheer staat ook 2x muis,in bios ook 1 toetsenbord 2 muizen zit erin gedrukt kan je niets aan doen ik heb in app. beheer 1 muis uitgezet maar geen verandering.
Nu zal ik 1 muis verwijderen 1 en dezelfde muis staat er 2x in

Het wordt nu wel een heel 1 en 2 verhaal het vreemd is dat app. beheer geen enkele fout weergeeft onder usb donderd ga ik verder daarna moet het opgelost zijn,anders zet ik er een toetsenbord en muis op beiden usb je hoort nog van me hoe ik het heb opgelost

gegroet josnixs

Okay, we wachten het af, doe rustig aan. :)
Hoi boeing je wachten wordt beloond ik zou er nog op terug komen nu ik weet het probleem het is een driver pro
Wederom kan ik de drivers niet vinden ook al is het een P4800D-X mobo ik kom niet verder dan asus.com maar daar op de site vul ik het type in en dan komt er geen resultaat.

Mischien zijn het wel gewoon drivers van microsoft ik kan dit nu niet zien de pc staat elders Ik tob heel vaak met veelal drivers ik heb al meerdere malen in een open mail gevraagd op de site of er geen normaal pro is die je pc scant op driver pro`s
Ik ken alleen maar driverdetective maar dit is buiten een betaal pro geen goed pro

Het is mij ook een raadsel hoe ik het kan leren,het is buiten gewoon belangrijk omdat ik te vaak tegen het pro op loop oude drivers,en dan nog usb ook die eerst verwijderd dienen te worden.
Vroeger had je van compaq nog een site die je pc scande maar dit is verleden tyd,ook dit is de oplossing niet..
Ik kom erop terug omdat ik eraan ben begonnen en het ook af wil maken zondag hierna ga ik op microsoft site wel zoeken hoe het verwijderen en vernieuwen van alle drivers werkt

Nu het oppikken van drivers van bv een video kaart geen enkel pro meeer is diend dit zich aan ............Groetjes Josnixs.............

Rustig, we komen er wel. :)
Download en installeer Everest Home Edition. Open het programma en kijk naar: Moederbord, Moederbord, Moederbordnaam. Zie voorbeeld bijgaand. Kijk vervolgens bij Apparaatbeheer (in Hardware van Systeem in het Configuratiescherm) bij de USB controllers en vooral de USB2 Enhanched Host Controller. Welke merknaam staat daarbij? (Zie ook hier het voorbeeld). Geef in je antwoord de naam van het moederbord op en als het kan de naam van de USB 2 Enhanced controller (of zoiets). Daarna kunnen we verder kijken.

Bijlagen

• MoboEverest.jpg
    MoboEverest.jpg
    68,4 KB · Weergaven: 77
  • USBApparaat.jpg
    USBApparaat.jpg
    42,4 KB · Weergaven: 72
Download en installeer Everest Home Edition. Open het programma en kijk naar: Moederbord, Moederbord, Moederbordnaam. Zie voorbeeld bijgaand. Kijk vervolgens bij Apparaatbeheer (in Hardware van Systeem in het Configuratiescherm) bij de USB controllers en vooral de USB2 Enhanched Host Controller. Welke merknaam staat daarbij? (Zie ook hier het voorbeeld). Geef in je antwoord de naam van het moederbord op en als het kan de naam van de USB 2 Enhanced controller (of zoiets). Daarna kunnen we verder kijken.
BVB dank ik ken het pro ik gebruikte altyd Sandra maar goed ik snap nu dat je moet weten welke drivers via of intel,moet weten het probleem is een usb driver pro
Ik moet zeker rustig aan doen zie PM ik kom erop terug zo snel als mogelijk veel dank :thumb:

Laatst bewerkt:
Hoi Boeing ..
Ben ik weer wegens griep afwezig geweest.
Bij usb 2 geeft hij een rood kruis aan daar zit een conflict
Hoe kan het dat hij in systeem beheer geen fouten aangeeft????
In het bios staat ook gedrukt 2 muizen 1 toetsenbord.
Kan merk mobo niet vinden dit is een asus P4800D-X
Bij asus geeft hij geen resultaat bij invoeren dit type
Bij instaleren xp heb ik 2 usb poorten gebruikt beide voor MSI muis TB
Nu zitten er 2 verschildende merken in microsoft muis en grey TB
De muis werkt perfect.
Ik heb al overal gezocht maar ik kan het mobo ook nergens vinden
De usb is van Intel wat ik zelf denk is dat de oude drivers van MSI er
nog in zitten en dat dit het conflict veroorzaakt maar hoe vindt ik de oude drivers
Ik weet het zo langzamer hand niet meer waar ik moet zoeken
Groeten .......nixs

Hoi boeing op je screenshot heb jij een merk staan bij mij staat daar onbekend Bij Enhanched USB2 staat een rood kruis het is net als bij jouw sreenshot de Enhanched USB2 controller 265c merk intel daar zit dus het conflict zie latere reactie Dank voor je vast houdend heid ......nixs.....:thumb:

Laatst bewerkt:
De USB 2.0 is niet (goed) geinstalleerd. Ik vroeg je om met Everest de naam van je moederbord op te zoeken.

Wil je me doorgeven wat er in Everst stond bij Moederbord, Moederbord, Moederbordnaam?

De USB 2.0 is niet (goed) geinstalleerd. Ik vroeg je om met Everest de naam van je moederbord op te zoeken.

Wil je me doorgeven wat er in Everst stond bij Moederbord, Moederbord, Moederbordnaam?
Die kan hij niet vinden boeing zie eerdere melding.
Dat de usb niet goed geinstalleerd is begrijp ik niet dan was dat al zo ik heb alles zo over gegooid op een nieuwe HD.
Ik kan wel Aida of sandra instaleren mischien kunnen herkend een van deze het mobo wel.
Is het zo dat er vele toepassingen zijn op een mobo?????
Eerder heb ik al vermeld dat het een asus is maar daar kun je dus niets mee is ik weet wel dat het van intel is maar daar komen we ook niet veel verder mee.
Wanneer ik weet wat het moederbord naam is meld ik je dit,er stond me iets bij dat je het merk ook kan lezen met opbooten ik vermeld het je zo snel als mogelijk is
groetjes

Hoi boeing
:evil: sorry ik kan haast niet meer op helpmij komen chello heeft me snelheid zover geknepen dat een page openen wel 4 min kost hier een copy van everest hier moet het andwoord in schuilen.
Het rapport is zo lang te lang om te plaatsen vandaar dat ik het heb ingekort tot dat stuk waar je vraag over gaat hier is het dan ik hoop dat dit de oplossing is groetjes ............nixs.........:thumb:

Moederbord:
CPU Type Intel Pentium 4, 3000 MHz (15 x 200)
Moederbordnaam Onbekend
Moederbord Chipset VIA Apollo PT880 Pro / PT880 Ultra / PT894
Systeemgeheugen 512 MB
BIOS Type AMI (04/07/06)
Communicatiepoort Communicatiepoort (COM2)
Communicatiepoort Printerpoort (LPT1)

Scherm:
Video kaart NVIDIA GeForce PCX 5750 (128 MB)
3D-Versneller nVIDIA GeForce PCX 5750
Monitor BenQ FP71G [17" LCD] (16033756)

Multimedia:
Geluidskaart VIA AC'97 Enhanced Audio Controller

Opslag:
IDE apparaat VIA Bus Master IDE Controller
SCSI/RAID apparaat VIA SATA RAID Controller
Harde schijf WDC WD800JB-00JJC0 (74 GB, IDE)
Optische Station PHILIPS DVD+-RW DVD8701
Optische Station SONY DVD-ROM DDU1615 (16x/48x DVD-ROM)
SMART Status harde schijf OK

Partities:
C: (NTFS) 41080 MB (31389 MB vrij)
F: (NTFS) 34428 MB (31960 MB vrij)
Geheugencapaciteit 73.7 GB (61.9 GB vrij)

Invoerapparaten:
Toetsenbord HID-toetsenbordapparaat
Muis HID-compliant muis
Muis HID-compliant muis

Netwerk:
Netwerkkaart ADMtek AN983 10/100 PCI Adapter
Netwerkkaart VIA Rhine II Fast Ethernet Adapter (83.87.20.228)

Peripherieapparaten:
Printer Epson Stylus COLOR 660 ESC/P 2
Printer Verzenden naar OneNote 2007
USB1 apparaat VIA VT83C572 PCI-USB Controller
USB2 apparaat VIA USB 2.0 Enhanced Host Controller
USB-apparaat Samengesteld USB-apparaat
USB-apparaat USB-HID
USB-apparaat USB-HID
USB-apparaat USB-HID