USB-hostcontrollers

Status
Niet open voor verdere reacties.

Boerman

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2005
Ik heb vandaag een externe harde-schijf gekocht en nu krijg ik de melding "Snel USB-apparaat aangesloten op een trage hub". Verder wordt aangegeven dat er geen snelle USB-hostcontrollers op mijn computer zijn geinstalleerd.

Wat moet ik nu doen? Moet ik iets aanschaffen zodat de externe harde schijf goed kan werken?

Boerman

Waarschijnlijk heb je een externe hardeschijf met usb 2.0 en je pc heeft geen usb 2.0 maar usb 1.1.
Normaal moet usb backwards compatitble zijn. Werkt de schijf wel?

Hij werkt volgens mij niet naar behoren. Ik probeerde een back-up te maken van mijn C-schijf, maar dit ging niet lukken

Boerman

Kreeg je een foutmelding?
Is de externe schijf wel gepartitioneerd en geformateerd?

Volgens de bijgeleverde handleiding:
is de externe schijf voorgeformateerd als enkelvoudige FAT-32-partitie voor compatibiliteit met alle Windows-besturingssystemen.

Boerman

Kreeg je een foutmelding?
Geen vraagtekens in apparaatbeheer?
Kijk eens in de handleiding of de schijf inderdaad met USB 1 kan werken.

Ik kreeg geen foutmelding, alleen de volgende melding dat het USB-apparaat voor massaopslag is een snel USB-apparaat. Dit apparaat werkt met een lagere snelheid als deze op een trage poort wordt aangesloten.
Tevens wordt een aanbeveling weergegeven die luidt: Het volgende apparaat werkt met een lagere snelheid: USB-apparaat voor maasaopslag. Voor de volledige snelheid dient een snelle USB-hostrcontroller op deze computer aan te sluiten.

Er wordt in de handleiding niets vermeld of de schijf met USB 1 kan werken.

Boerman

De melding zelf geeft al aan dat het moet werken. Alleen op een langzamere snelheid, dan het apparaat kan.:)
Heb je al in apparaatbeheer gekeken of daar geen vraagtekens staan?

Ik was iets te snel. Het blijkt systeemvereiste USB 1.1 poort ook mopgelijk is alleen geeft dit een belangrijke reductie in de bestandsoverdrachttijd.

Is dit op te lossen?

Boerman

Is het mogelijk om het te versnellen. Moet ik dan iets in mijn computer laten aanpassen?

Boerman

Je kunt een USB 2.0 PCI kaartje aanschaffen, dan heb je meteen extra USB poorten erbij:
ZIe afbeelding:
PCI20Crd.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan