USB hub 2.0

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bauduin

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 mei 2006
Ik heb een 4-poorts usb hub 2.0 aangesloten op een usb 2 poort. De PC met OS windows XP pro SP2 vindt de nieuwe hardware en installeert ze. Onder hardware, apparaatbeheer, usb-controllers, vind ik nu een "Generic usb hub" geïnstalleerd. Hierbij geen enkele foutmelding. Sluit ik nu een apparaat aan op de hub, bvb een geheugenstick, dan wordt er weer nieuwe hardware gevonden en geïnstalleerd (apparaat voor massaopslag). Dit apparaat vind ik terug onder "deze computer". Ook wordt het apparaat onder apparaatbeheer als goed functionerend omschreven. Klik ik echter onder deze computer op het apparaat dan gebeurd er niets. Bestanden die erop staan worden ook niet gelezen. Sluit ik de hub echter aan op een usb 1 poort, dan functioneert hij normaal (aan lagere snelheid natuurlijk). De hub heeft geen externe stroomvoorziening. Wat gaat er fout?

Je kunt proberen de foutdetectie uit te schakelen in apparaatbeheer bij die usb hub, maar ik denk dat het de gereserveerde bandbreedte roet in het eten gooit, ook kan de geleverde spanning deze hub misschien niet aan, en wel op de 1.1, waar er meestal maar 2 van zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan