usb hub en systeem loopt vast.

Status
Niet open voor verdere reacties.

janco1997

Gebruiker
Lid geworden
1 jun 2010
Hallo,

heb dit probleem al een hele tijd, en begin het nu wel zat te worden.
Sinds een paar maanden heb ik een usbhub. Eerst zonder voeding, waardoor hij erg vaak uitviel. Nieuwe gekocht met voeding en het uitvallen was toen een stuk minder.
De problemen komen vaak s'avonds, wanneer mijn moeder alle electrische rolluiken naar beneden doet. Usb hub valt uit (hoor ik aan geluid op pc). Keek ik een keer op me stuur zag ik heel de tijd het lichtje in het midden aan uit aan uit allemaal schokjes. Mijn vraag, hoe kan ik dit oplossen en hoe komt dit? Ook heb ik soms als dit gebeurd is dat heel me pc vastloopt, me systeem heel me cpu leegzuipt en alles wat ik aanklik bijna vastloopt...

Groetjes Janco!

Ik weet niet hoe zo'n zwaar systeem je hebt, maar ik vermoed dat je voeding op en top gebruikt word.
Misschien tijd voor een nieuwe/zwaardere voeding

moe genoeg zijn 650 watt voor een 6850 2 hdd en dualcor proccesor ( volgensmjj heb ik een systeemop helpmij) en usb hub is poweredbij een adapter he?!

hmm en als je de usb hub eruit haalt gaat alles goed, want anders kan ik allen nog een netspanningsprobleem bedenken, en dan moet je naar je energiemaatschapij

heb verschillende usb hebs geprobeerd, met of zonder voeding. Rolluiken zijn niet aangesloten op geaarde stopen contacten,net als mijn pc.. Zou het iets van magnetische storing zijn?
Ook als me pc zo sloom wordt wil hij niet meer afuiten, hij blijft dan hangen op het afsluitscherm wat eindigt met een bluescreen !!

Heb ik niet op me kamer, een draadje van kast naar kachelbuis leggen kan toch ook gwn? En hebben jullie iets aan bluescreen melding? Dan doe ik hem bij de bijlagen ;)

bsod kan idd vertellen welk component de oorzaak geeft, maar kan niks zeggen over elektromagnetische storingen.
draad naar verwarmingsbuis kan, maar is af te raden, omdat je bij foute aarding je ketel ermee kan beschadigen.
De kans dat de rolluiken de oorzaak zijn is wel aanwezig, vanwege dat deze een inductief veld opwekken.
Maar is het een optie om deze 1 voor 1 naar beneden te laten?? (ervan uit gaande dat je halve huis vol hangt)
maar je beschreef eerst 's avonds, je zou ook even midden op de dag kunnen proberen, even kijken wat dat voor probleem geeft.
Desnoods paar keer op en neer doen :p als dit geen problemen geeft dan is het onwaarschijnlijk (dus kan wel) dat dit de storing veroorzaakt.
ik weet ook niet als je een enkel of driefasen inrichting hebt in de meterkast, bij 3 fasen zou het dan mogelijk zijn de rolluiken op een andere fase te zetten??

Zeker te weten dat het in de rolluiken zit. Heb er een op me kamer staan, en onafhankelijk dat me pc aan of uit staat stoort de hub erop,, Als er namelijk stroom op de hub staat blijft het lapje op me stuur branden en zoals ik al zei zie ik dat heel de tijd dat lampje flikkeren totdat het rolluik klaar is met draaien. Als me moeder de rolluiken naar beneden doet zijn dat er in totaal 2, 1 in de kamer en 1 in de gang direct naast de meter kast.

Hier het dumpfile van de BSOD
Bekijk bijlage 071512-27081-01.zip

deze had ik gister na het vastlopen van me pc en dan na het fout afsluiten ;)

Volgensmij is het dat hij me power dr uit gooit omdat het afsluiten te lang duurt ofzo... Maar heb liever dat ik het iets precieser weet, want nu weet ik nog steeds niet waarom het afsluiten dus zolang duurt en waarom mn pc dan helemaal vast loopt.....

Ik heb een groote update voor dit probleem!
Als het dus die avond is met al die rolluiken etc, en mijn pc dus helemaal sloom wordt, doet mijn usb helemaal niks meer. Naja niks, me usb apparaten die erin zitten doen het goed, alleen ik wou nog ff muziek op me mobiel zetten (naja na 10x windows verkenner vastlopen, lukte het eindelijk om bij mij mobiel te komen). Dus ik plak die muziek daar en zegt hij na een paar seconden geen reacties van apparaat ofzo. Dus ik dag ik koppel hem af en doe hem in een andere usb poort, maar het gekke was hij ging niet weg bij me windows verkenner, ook niet toen ik hem eruit had :S. Mijn mobiel zit eigenlijk altijd in me usb hub, zou deze storing dan komen door mijn mobiel?

Groetjes!

Hallo

De oorzaak en de oplossing is reeds aangehaald.

Al deze problemen zijn zo goed als zeker te wijten door een gebrek aan aarding.

Zowel de storingsbron aarden , alsook de p.c. op een geaard stopkontakt aansluiten.

De aarding is in dit geval elementair voor het efficient storingsvrij maken.

We hebben het dan nog niet over het veiligheidsaspekt ...

Peter

OK alleen hoe kan ik een geaard stopcontact maken? :P EN het gekke is dat onze pc beneden er totaal geen last van heeft? En het nog gekkeren is toen ik me pc buiten in een tentje had staan had ik m prongelijk op een niet geaarde verlengsnoer aangesloten, en ik kreeg telkens een schok als ik me kast aanrakten. Op me kamer heb ik daar geen last van. Geleid de vloer die schok dan ofzo?

groetjes!

Hallo

"En het nog gekkeren is toen ik me pc buiten in een tentje had staan had ik m prongelijk op een niet geaarde verlengsnoer aangesloten, en ik kreeg telkens een schok als ik me kast aanrakten."

Is volkomen normaal --> systeemkast is niet geaard ---> hierdoor staat er momenteel +/- 115V AC op de systeemkast.

"Op me kamer heb ik daar geen last van. Geleid de vloer die schok dan ofzo?"

Tapijt of wat voor vloerbedekking ook isoleerd , waardoor je de spanning die op de systeemkast staat niet kan voelen.

Peter

Maar nu me vraag, hoe kan ik een geaard stopcontact 'maken'? Wonen in een best wel oud huis, en later is er een muur tussen die van mij en die van me ouders gekomen. Hierin zit wel een geaard stopcontact, maar is deze nou echt geaard? Omdat we boven helemaal niks geaard hebben heb ik zon gevoel dat deze niet geaard is?

vanuit een geaard stopcontact een geaard verlengsnoer naar je kamer leggen

OK leuk dan moet ik van de keuken helemaal van de andere kant van het huis over de trap naar boven leggen :o
Andere optie? :P

Met nieuw moederbord heb ik er op een of andere manier geen last meer van??
Dus voorlopig probleem opgelost :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan