Usb hub geschikt?

Status
Niet open voor verdere reacties.

arnens

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2007
Hallo,

FF een vraagje, ik ben op zoek naar een 7 poorts usb 2.0 hub. Als ik bijv. deze zou nemen,Trust 7 poorts usb 2.0 hub. , zou ik daar dan en een ipod en externe geluidskaart en een externe harde schijf op aan kunnen sluiten en dat het dan ook nog met full speed werkt? Dus 480 mbps? En werkt dit bij alle 2.0 hubs met externe voedings adapter?

Laatst bewerkt:
ik zou geen TRUST nemen,staat slecht bekent ook SWEEX is zo'n slecht merk

ja, dat weet ik maar het gaat erom of het gaat werken of niet

Het zou moeten werken maar let wel op de volgende zaken.
1. de hub zelf moet een eigen voeding hebben,
2. en alle op de hub aangesloten apparaten moeten 2.0 apparaten zijn.
Als je namelijk een 1.0 apparaat erop aansluit heb je de kans dat de snelheid van de complete hub naar 1.0 gaat.

Koop wel een degelijk merk :)

ok, mooi.

alle apparaten zijn 2.0(maar zitten nu op 1.1 aangesloten en dat werkt voor geen meter)

k zat zelf aan Deze te denken.

[...] zou ik daar dan en een ipod en externe geluidskaart en een externe harde schijf op aan kunnen sluiten en dat het dan ook nog met full speed werkt? Dus 480 mbps? En werkt dit bij alle 2.0 hubs met externe voedings adapter?

Let er wel op dat je in totaal met maximaal 480 mbps werkt, want je stuurt / ontvangt alle data over 1 USB poort op je computer. Dus als je meerdere apparaten tegelijk gebruikt wordt de snelheid van 480 mbps 'verdeeld', dus geen enkel individueel apparaat krijgt dan die de volle snelheid van 480 mbps.
Dit even gemeld ter voorkoming van teleurstellingen etc.

Tijs.

Let er wel op dat je in totaal met maximaal 480 mbps werkt, want je stuurt / ontvangt alle data over 1 USB poort op je computer. Dus als je meerdere apparaten tegelijk gebruikt wordt de snelheid van 480 mbps 'verdeeld', dus geen enkel individueel apparaat krijgt dan die de volle snelheid van 480 mbps.
Dit even gemeld ter voorkoming van teleurstellingen etc.

Tijs.

Ja, dat dacht ik al, het zal gelukkig niet zo vaak voorkomen dat ik en m'n ipod en m'n externe harde schijf er aan heb liggen. Maar m'n externe geluidskaart gebruik ik wel altijd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan