USB hub in XP vraagt opeens om drivers.

Status
Niet open voor verdere reacties.

ditisgerrit

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2006
Hallo,
Ik heb een USB hub die het tot nu toe altijd deed en geen drivers nodig had voor win XP. Nu werkt de hub opeens niet en vraagt win XP iedere keer naar drivers voor deze hub. Het maakt niet uit in welke USB poort ik hem stop, het euvel blijft hetzelfde.

Omdat ik dacht dat de Hub misschien defect was heb ik een nieuwe USB hub gekocht die ook geen drivers nodig heeft voor win XP. Helaas doet ook deze nieuwe USB hub het niet en wordt er door XP naar drivers gevraagd.

Wie weet hoe dat kan en heeft het misschien te maken met de vraag die ik stel onder de titel ' Generic USB Audio device'?

De Hubs aansluiten op een nieuwe interne PCI-USB hub geeft ook geen verbetering.

Wat kan er mis zijn en vooral; hoe los ik het op?

Bedankt alvast voor de reactie's.

Vriendelijke groeten,
Gerri

Let eens op hoe de situatie nu eigenlijk is:
- Het lijkt me sterk dat er bij het aansluiten van een USB-hub om drivers wordt gevraagd.
- Wat me wél mogelijk lijkt is dat je aan de USB-hub een apparaat hangt waar drivers voor nodig zijn.
- Wat ook kan zijn is dat je USB-hub beschikt over plekken waar geheugen-insteekkaarten (SD-cards etc., voor digitale camera etc.) in gestopt kunnen worden.

Vertel ons dus precies wat voor apparaat (merk & type) het nu is, en of je er nu wel of niet een apparaat (al) aangehangen hebt. Probeer het in ieder geval eens zonder apparaat eraan gehangen, en kijk of er dan driver-vragen gesteld worden.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Aanvulling op HUB vraag

Vertel ons dus precies wat voor apparaat (merk & type) het nu is, en of je er nu wel of niet een apparaat (al) aangehangen hebt. Probeer het in ieder geval eens zonder apparaat eraan gehangen, en kijk of er dan driver-vragen gesteld worden.

Het gaat om twee hubs;

De oude; Sweex FA100071, waarbij in de gebruiksaanwijzing staat; Voor de installatie onder Windows 2000 en Windows XP zijn geen drivers nodig, deze zijn allemaal aanwezig binnen het besturingssysteem en de mini USB HUB zal automatisch geïnstalleerd worden.

Bij de nieuwe hub staat geen merk en type vermeld maar er staat dus wel op de verpakking vermeld dat er voor XP geen drivers nodig zijn.

Aan allebei de hubs had ik geen apparaten gehangen, dus daar kan het niet aan liggen. XP blijft dus om de drivers vragen ookal hangt er dus niets aan de hubs.

Vriendelijke groeten,
Gerrit

Doe eens:
1. Start -> Uitvoeren -> devmgmt.msc
Kijk of daar apparaten staan met een geel uitroepteken of een rood kruis ervoor. Dubbelklik op dat apparaat, tabblad Details, en post een schermafdruk ervan.
2. Start -> Uitvoeren -> msinfo32.exe
Maak het scherm maximaal
Geef een schermafdruk van de sectie Onderdelen -> USB en van de sectie Onderdelen -> Probleemapparatuur.

Hoe je schermafdruk(ken) maakt en kunt uploaden zie je in mijn 'handtekening' onderaan mijn postings.

We horen het wel.

Tijs.

Aanvulling op HUB vraag

Hallo,
Hier de gevraagde schermafdrukken. Van de schermafdruk onderdelen-usb heb ik een *.gif bestand moeten maken omdat een *.jpg boven de 100 Kb uit kwam.

Inmiddels is mij wel het een en ander duidelijk geworden. De problemen met de hubs doen zich niet voor op een testcomputer die ik voor dit probleem even in elkaar gezet heb. Ik gebruik daarbij ook win XP prof. en het valt mij op dat als ik bij die computer de hub's aansluit er rechts onder in beeld zo'n ballonnetje komt met nieuwe hardware gevonden en dat vervolgens de drivers automatisch geinstalleerd worden en de hubs werken. Ook de problemen met de USBPhone die ik in een andere vraag stel komen bij deze computer niet voor en de USBPhone werkt perfect.

Bij de probleemcomputer krijg ik dat ballonnetje niet in beeld maar komt er een groter schermpje op mijn bureaublad in beeld die vraagt naar de software voor de geplaatste hardware.

Ik trek daaruit de conclusie dat de probleemcomputer standaard software van alle drivers mist.Of dat de interne link daarna ontbreekt. Is dat een juiste conclusie en hoe verhelp ik het?

Bedankt alvast voor de reactie's.

Vriendelijke groeten,
gerrit

Bijlagen

• tabblad Details.JPG
    tabblad Details.JPG
    91,4 KB · Weergaven: 77
  • USB Probleemapparatuur.JPG
    USB Probleemapparatuur.JPG
    68,6 KB · Weergaven: 54
  • Onderdelen USB.gif
    Onderdelen USB.gif
    68,6 KB · Weergaven: 59
Ik heb even bij mezelf gekeken wat er m.b.t. (usb) hub op mijn computer te vinden is.

De meest generieke die ik tegenkwam zijn gemarkeerd met een rode pijl in de bijlage.

Kijk dus na of je die bestanden wel hebt op de 'probleemcomputer', en kopieer die anders vanaf de 'testpc'.

De map waar deze bestanden staan is als volgt te bereiken: Start -> Uitvoeren -> %windir%\inf

Tijs.

Bijlagen

• usb_hub.JPG
    usb_hub.JPG
    74,4 KB · Weergaven: 85
Dag Tijs,
Bedankt voor je reactie's. Je laatste tip heeft geholpen. Er ontbrak inderdaad een bestand, die ik simpelweg van internet kon downloden. Nu werkt alles perfect. Reuze bedankt!!

Vriendelijke groeten,
Gerrit

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan