USB hub werkt niet goed- USB apparaat wordt niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

fspilot221

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2010
Hallo allemaal,
Ik heb een probleempje met mijn pc.
ik heb 2 soorten usb hubs, 4 aan de achterkant (usb 1.0, die werken goed)
en 3 aan de voorkant (usb 2.0, daar zit het probleem).
Namelijk, wanneer ik een usb stick in de 2.0 hubs wil doen, komt er een wolkje dat zegt:''usb apparaat wordt niet herkend'' Terwijl mijn printer en mijn joystick wel werken op die zelfde hub. Dus usb memory sticks werken niet, maar de andere apparaten die ik er op aansluit wel.
Voorheen werkten alle hubs wel goed, maar een paar maanden geleden begon het probleem. Ik heb gisteren mijn pc helemaal op nieuw geïnstalleerd en het probleem is er nog steeds.
Dat is best irritant aangezien ik geen usb 2.0 kan gebruiken.

Ik hoop dat iemand antwoord kan geven op mijn vraag :thumb:
Bij voorbaat dank!

Laatst bewerkt:
Oh, sorry voor het niet vermelden van mijn OS.

Ik gebruik windows xp home edition v. 2002 32bit

geen xp SE dus want daar zitten de usb drivers in
ik denk zomaar dat het een driver kwestie is

Mag ik vragen wat xp SE is?
En ik heb nog nooit een driver voor mijn usb hubs geïnstalleerd. En toch hebben ze het een hele tijd goed gedaan. maar zijn die USB poorten erg gevoelig voor bewegingen? want dan kan het kapot gegaan zijn. Niet dat ik er zo slecht mee om ga:p
En op dit moment werkt alleen nog maar het race-stuur van mijn broer op die usb poorten, de printer en andere apparaten worden ook niet meer herkend.
ik heb achterin mijn pc nog 1 usb-poort over, maar dat is usb 1.0 denk ik omdat hij dit zegt wanneer ik een usb er in stop:
"dit apparaat kan sneller werken als u het op een usb 2.0 aansluit"
Maar dan heeft een 2.0 externe usb hub kopen ook niet veel zin, want die worden toch niet herkend als je die op een 1.0 poort aansluit?

Maar wel alvast bedankt voor de reacties Bertus!

PS: wat haat ik computers!!:evil: :D

Oh, ik had een pci slot tot mijn beschikking maar daar zit nu mijn videokaart in. De rest is volgens mij agp. Maar ik zal binnenkort even naar een winkel gaan om me verder te informeren. Heel erg bedankt voor de reacties:thumb:

IK heb nu een externe USB hub aangesloten en die werkt. Bedankt voor alle reacties, Bertus! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan