USB Hub

Status
Niet open voor verdere reacties.

jansen010

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2008
Hallo,

Gisteren heb ik twee aankopen gedaan. Ik heb een externe HD gekocht (FREECOM 500 GB USB 2.0 harddisk zwart) en een USB-Hub (SITECOM USB 2.0 4-port HUB)

De usb hub heb ik gekocht omdat ik verwacht usb poorten te kort te komen.

Ik heb de externe schijf in NTFS geconverteerd. Dat lukte (uiteindelijk) Toen de proef op de som genomen en een compleet ISO-bestand gekopieerd naar de nieuwe externe schijf.

Dit ging vreselijk traag en de boel (lees: windows) liep vast. Na een paar pogingen bedacht ik dat het misschien aan de nieuwe USB Hub zou liggen. Deze 'er tussen uitgehaald' en dus de externe schijf rechtstreeks gekoppeld aan de pc.

Nu ging het overbrengen van de data wel goed.

Mijn vraag is nu, lag het aan de USB hub dat de dataoverdracht niet goed ging in eerste instantie of is er een andere reden.?

Alvast bedankt voor het meedenken!!:thumb:

N.b. de usb poorten op mijn vaste pc zijn allemaal nog usb 1.0

je zegt dat de poorten op je pc 1.0 zijn ,dan is het verklaar baar he koop een usb 2.0 pci kaartje en de problemen zijn opgelost

je zegt dat de poorten op je pc 1.0 zijn ,dan is het verklaar baar he koop een usb 2.0 pci kaartje en de problemen zijn opgelost

bedankt voor je snelle antwoord.

Verklaarbaar misschien, want de handleiding van de hub zegt wel dat het ook geschikt is voor usb 1.0 apparaten. De vraag is of dat dan ook geld voor een usb pci kaartje.

Is dat trouwens makkelijk te vervangen, zo'n kaartje?

:D

Gisteren kreeg ik elders ook een tip om een 'twin behuizing' voor de externe schijven te gebruiken. Maar ben er nog niet achter wat dit is.

:D

Een behuizing waar twee externe harde schijven in passen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan