usb image starter

Status
Niet open voor verdere reacties.

swen1997

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2012
Hallo,

Ik denk hier al een poos over na maar weet niet of het bestaat.
Voor veel mensen onderhoud ik de pc, en daarvoor heb ik veel verschillende live cd`s. is er een programma wat je op een usb stick of externe hdd zou kunnen zetten, zodat je vanaf die schijf kan starten en dat dan een menu opent waar je een iso kan kiezen om die te starten?

ik weet niet of het helemaal duidelijk is, maar als het er is zou het heel handig zijn.

alvast bedankt!

Bedankt, dit is precies wat ik bedoelde! nu hoef ik geen stapels cd`s meer mee te nemen.

Hmm, nou, ik wist zelf niet dat dit bestond, maar ik ga het denk ik zelf ook gebruiken nu ik dit weet :)
En succes met uitproberen, misschien kan je nog eens vertellen of het goed werkt...?

ik heb een stick met een paar iso`s (fedora en hirens boot cd) gemaakt en een paar zip`s (die het programma zelf aanbied). de iso`s werkten goed maar de zip`s waren niet zichtbaar.

Ik vind dit (voor zover ik het heb gezien) een heel fijn programma!

Dus je gaat 'm nu testen? En is het installeren enzo moeilijk? Of is het gewoon een kwestie van wat bestandjes kopiëren?

als je het programma opent, kan je de usb stick kiezen die je wil gebruiken. dan laat hij een lijst zien van dingen waarvan zeker is dat het werkt, als je die programma's in de lijst niet hebt is er een download knop. als je hem gedownload hebt moet je op browse klikken en aangeven waar het bestand staat, dan klik je op create. als hij klaar is vraagt hij of je nog meer wil kopieren. als het programma dat jij wil er niet tussen staat kan je op browse iso klikken (staat helemaal onderaan de lijst). als je de stick hebt gemaakt en je wil later wat toevoegen kan dat ook, dan open je het programma weer en kies je weer dezelfde usb-stick, hij ziet dan welke programma`s erop staan en kan nieuwe toevoegen.

het lijkt misschien een beetje moeilijk maar als je het ziet maar het is makkelijk om te doen.

alles wat ik geprobeerd heb (memtest86, hirens boot cd en utuntu werken prima) ik heb er ook een windows 7 installatie op staan maar die zal ik voorlopig niet nodig hebben, dus ik weet niet of dat goed gaat werken.

al met al, een goed programma dat makkelijk te gebruiken is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan