USB in als output gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dance-delight

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2005
Het is misschien een rare vraag maar wel erg interessant, en misschien zelfs bruikbaar voor mij.

Voor een theatervoorstelling heb ik 6 sporen video. Deze 6 sporen worden aangestuurd met iMac's. Deze video-sporen moeten exact gelijk gestart worden. Nu had ik een idee. Kan ik, een USB-hub omgekeerd gebruiken door op de normale output van een USB-hub een toetsenbord aan te sluiten. En de normale inputs te gebruiken als output voor de iMac's. Waar dit op neerkomt is dat alle iMac's tegelijk aangesproken kunnen worden door 1 toetsenbord.

Het is voor een schoolproject dus heb mag geen geld kosten. Anders hadden we al de oplossing van 6 dezelfde dvd-spelers tegelijk te starten. Maar die zijn niet aanwezig op school dus kan het niet.

Misschien is de USB-in/output oplossing wel een goed idee. Maar zit de elektronica die eventueel in een doorgaande hub zit niet in de weg??

ik denk niet dat je een usb-hub omgekeerd kan gebruiken.(ookal zou je hem openmaken en eraan gaan knutselen)

feit:
- een hub is geen splitter.

bij een splitter zou het misschien wel mogelijk zijn, maar er bestaan geen usb-splitters waarschijnlijk met een goed reden.

toevallig liep ik zojuist tegen een stukje software aan dat kan wat jij wilt bereiken, die doet dit via het netwerk. en draait ook op mac. het programma heet Synergy

suc6!

Inderdaad interessant programmaatje.. alleen het volgende probleem

Ik wil dat ALLE computers gaan luisteren naar 1 toetsenbord. Oftewel alle computers moeten 1 spatiebalk klik tegelijk kunnen ontvangen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan