USB ingangen werken niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sousiepousie

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2012
Mijn laptop ziet niet meer dat ik een apparaat via de USB aansluit. Echter geeft de muis bv. nog wel licht, maar hij werkt niet, idem voor mijn telefoon. Deze apparaten werken wél op een andere computer. Als ik mijn externe harde schijf aansluit wordt deze wél herkend... Maar bijv. een usb-stick niet. Hoe kan dit?

Op internet heb ik al gezocht naar mogelijke oplossingen, via apparaatbeheer heb ik alle USB hubs al de "installatie ongedaan maken" gedaan, en de laptop opnieuw opgestart, maar dit mocht niet baten.. NB. hier staat wel één vreemde tussen, die niet op mijn andere computer staat, namelijk "Onbekend apparaat", ook deze verwijderd en opnieuw opgestart, maar ze worden gewoon allemaal weer opnieuw geinstalleerd (incl "onbekend apparaat")

Ook, terwijl er niks in de USB ingangen zit, krijg ik soms opeens het geluid dat er iets in of uit gaat, en een bericht rechts onderin met "usb apparaat wordt niet herkend"

Wie o wie kan mij helpen??

Alvast bedankt...

Ga eens naar de site van jouw computerfabrikant (Het model van jouw computer kun je op de kast vinden waarschijnlijk) en download alle mogelijke USB-drivers.
Indien dat niet helpt, kun je op Microsoft veel troubleshoot problemen vinden.

Ik heb op de website lopen zoeken, maar juist omdat dit voor mij een groot doolhof is hoopte ik via deze website een stap voor stap suggestie te krijgen...? :)

Lange pier:
Wat is OS? De laptop is een Sony Vaio uit 2009. Rechts onder mijn beeldscherm staat: VGN-CS11S (heb je daar wat aan?)

Windows Vista Home Premium, 32-bits besturingsysteem, het is de witte dus VGN-CS11S/W

"Voorgeïnstalleerde stuur- en hulpprogramma's"
Via die eerder gegeven link daar de chipsetdriver vandaan halen en installeren en rebooten, de werkeljke USB drivers zijn van windows Vista zelf.
Werkt het niet, alle USB dingen in apparaatbeheer deïnstalleren en rebooten, wordt wel lastig zonder muis aar kan ook via het toetsenbord of een ps/2 muis eerst eraan hangen.

Ik heb de chipsetdriver van de link die je hebt gestuurd geïnstalleerd en de laptop opnieuw opgestart. Dit heeft niks gedaan. Ook alle USB's heb ik gedeïnstalleerd en gereboot. Maar terwijl ik dit deed (zie voorgaande bericht) en dus "onbekend apparaat" ook wilde deïnstalleren (die ook tussen de lijst staat) werd het "onbekende apparaat" alweer automatisch opnieuw geïnstalleerd...? Ik blijf hetzelfde bericht krijgen. Maakt niet uit of ik iets met de computer doe of niet, heel wisselvallig komt dan het geluidje alsof er iets in de USB wordt gestoken, of er juist weer wordt uitgehaald. En dan krijg ik rechts onderin een pop-up met: "USB apparaat wordt niet herkent - Een van de op deze computer aangesloten USB-apparaten werkt niet goed. Het apparaat wordt niet herkent. Klik op dit bericht bij hulp voor het oplossen van het probleem." Als ik hierop klik krijg ik het volgende in beeld: USBprobleem.png

En dit bericht komt dus continu als pop up (NB. ook zonder dat ik iets erin of eruit haal maar wel met het geluid alsof er iets in of uit gaat...)USBprobleemnotificatie.png

En als ik bv. de muis erin steek maakt hij dit geluid niet, maar komt er wel stroom in de muis (de muis heeft een lampje) en werkt hij niet. (De muis doet het wel op een andere laptop)

Las op een forum vanmorgen een probleem met usb apparaten i.c.m. Samsung kies, die soms ook geïnstalleerd?

Ook kun je via dat apparaat, stuurprogramma bijwerken en verder alles handmatig verder gaan op het eind waar je een venster krijgt met de eventueel beschikbare stuurprogramma's daar eentje kunnen kiezen, indien het daar wordt aangeboden.

http://windows.microsoft.com/en-US/windows-vista/Tips-for-solving-problems-with-USB-devices
Probeer die ook eens.

Ik heb geen contact gehad met een Samsung i.c.m. deze laptop.

In Apparaatbeheer verschijnt het "onbekende apparaat" ook afwisselend. (Zo'n 30 keer per minuut.. Om gek van te worden...) Als ik bij "onbekend apparaat" dan naar stuurprogramma's bijwerken ga en daarvoor hetzelfde apparaatstuurprogramma installeer als voor de andere USB hub. Als ik vervolgens weer de laptop opnieuw opstart, geeft het apparaatbeheer weer hetzelfde "onbekend apparaat" weer en werkt mijn muis nog steeds niet..

De link die je geeft, geeft mij hetzelfde advies. Om alle apparaten te deïnstalleren die niet werken. Maar dat heb ik dus al geprobeerd... :(

Samsung Kies is een app voor mobiele telefoons.:)

Dat onbekende apparaat heeft ook een id code, te zien bij eigenschappen en datails, is nogal een lang nummer als hij wordt weergegeven, die exact noteren hier, kunnen we erop zoeken.

Onbekend apparaat Print screen.jpg : is een printscreen van de eigenschappen van het onbekende apparaat en Onbekend apparaat Print screen2.jpg is een printscreen van het mapje 'details'. Bij eigenschap "hardware id's" en "compatibele id's" staat als code: USB/UNKNOWN. :(

Deze update is al verouderd. Ik had volgens de update (nadat ik deze probeerde te installeren) een nieuwere versie, dus werd de installatie afgebroken...

Echt een gedoe inderdaad, maar nu alvast heel erg bedankt dat je zo mee denkt! Ik leer er een hoop door haha :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan