USB kaartlezer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Benno Dora

Gebruiker
Lid geworden
26 dec 2002
Beste mensen

Op mijn Toshiba Satellite 2520 probeer ik een HAMA cardreader te installeren. Daarvoor heb ik een PCMIA-kaart met dubbele USB aangeschaft. Bij he installeren herkent WINDOWS 98 de hardware wel. Het power en toegangslampje gaan branden, maar als de installatie af is krijg ik een foutmelding. De cardreader doet het niet. Als ik hem via systeembeheer verwijder en daarna weer installeer is het uitroepteken weliswaar weg, maar het apparaat functioneert toch niet. Bij herstart komt het uiroepteken terug.

Heeft iemand een idee waar ik het probleem moet zoeken? Kan het zijn dat windows 98 dit niet aankan? Heeft het dan zin windows ME te installeren? Voor XP is het laptopje (128 MB geheugen en 300Mhz AMD) sowieso te beperkt.

Bij voorbaat dank.

Benno

Wat is de exacte foutmelding?
Eventueel een screenshot plaatsen.

Win M.E. ?? Nee beter niet, tenzij je dagelijks problemen wilt oplossen, en je geen problemen hebt met nutteloos geheugen gebruik.

Win 2000 lijkt wel zwaar, maar is erg stabiel.

Een verse installatie van win98 zou ook prima moeten kunnen.

Heb je een nieuwe driver gedownload?

Is de laptop wel geschikt voor USB 2.0 met een 32 bits aansluiting?
Mijn eigen laptop namelijk niet.
Zelfs een kaart die zowel 16 als 32 bits is, wordt wel geaccepteerd en geinstalleerd, maar functioneerd uiteindelijk niet.

Dank voor de reactie. Mijn antwoorden op devragen in de tekst hieronder.

Wat is de exacte foutmelding?

In de device manger komt er een uitroepteken dat het apparaat er niet in zit of niet goed zou werken. Bij het opstarte

Win M.E. ?? Nee beter niet, tenzij je dagelijks problemen wilt oplossen, en je geen problemen hebt met nutteloos geheugen gebruik.

Dat dacht ik al.

Win 2000 lijkt wel zwaar, maar is erg stabiel. Maar ik heb geen windows 2000 software.

Een verse installatie van win98 zou ook prima moeten kunnen.

Ik heb windows98 opneiwu geinstalleerd na alles geformatteerd te hebben.

Heb je een nieuwe driver gedownload? Ik doe de driver van de bijgeleverde software. Op andere computers heb ik daar geen problemen mee.

Is de laptop wel geschikt voor USB 2.0 met een 32 bits aansluiting? Mijn eigen laptop namelijk niet.
Zelfs een kaart die zowel 16 als 32 bits is, wordt wel geaccepteerd en geinstalleerd, maar functioneerd uiteindelijk niet.:) :) :evil:

Ik vermoed dat dit het probleem is. Maar in de winkel waar ik die kaart heb gekocht werd gezegd dat hij USB 1.0 naar usb 2.0 zou converteren. Kan dit überhaupt? Dan is er misschien iets mis met de kaart. Er zit weinig geschreven materiaal bij. Ik kan dus niet goed achterhalen of hij die conversie echt doet. Anders moet ik er maar mee terug naar de winkel morgen.

Vrgr
Benno

Hallo

Bij mijn weten ondersteund win 98 GEEN u.s.b.

Enkel vanaf win 98 S.E.

Vermoed dat daar het probleem ligt.

Peter

Beste Peter

Het is second edition. Sorry daarin ben ik niet duidelijk geweest.

Benno

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan