USB Luidsprekers vallen uit na het inpluggen van nieuw USB device

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dilbert

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 jan 2012
Hallo Iedereen,

Mag ik even beroep doen op jullie expertise?

Systeem Dell DM061, Intel Celeron CPU 3.06GHz, 512 MB Ram, Intel(R) G965 Express Chipset Family 256 MB, ST3808110AS 76 GB, SigmaTel Audio,
7 USB ports, Windows XP Home Edition SP 3.

Als ik een Lenco USB platendraaier tracht te installeren op dit systeem blijkt het niet mogelijk om het input venster in de Audacity 1.2.6 software
te configureren. Tevens valt onmiddelijk na de installatie (lees: zodra ik de USB kabel inplug) alle geluid weg op het systeem. Als ik de USB kabel
van de platendraaier in kwestie echter opnieuw verwijder blijkt het geluid opnieuw normaal te werken. Even vermelden dat de luidsprekers
ook via USB worden aangestuurd.

In en uitpluggen USB kabel van dit nieuwe toestel heeft dus invloed op het al dan niet werken van geluidssoftware.

Vraag: Is het mogelijk dat mijn USB aansluitingen reeds verzadigd zijn (al zijn er nog 3 aansluitingen vrij) en dat ik om deze reden geen extra
toestellen kan aansluiten? Zo ja, hoe kan ik dit nakijken en eventueel tunen? Zo niet, welke andere oorzaken zijn mogelijk?

Dank bij voorbaat,
Dilbert

Laatst bewerkt:
Zitten er ingebouwde speakers in de platendraaier, ik vermoed namelijk van wel. Wat het gevolg is dat zodra je de platendraaier net als de luidspreker tegelijk inplugt, dat deze gebruik maken van dezelfde driver, waardoor slechts 1 van de 2 usb apparaten gaan werken. Hoop dat dit de oplossing bevat voor je ;)

Sorry had dit bericht al anderhalf tot 2 uur eerder willen plaatsen, alleen wegens problemen met op Helpmij.nl komen is dit niet eerder gelukt. Mijn excuses ;)

re: USB Luidsprekers vallen uit na het inpluggen van Lenco platendraaier

Hey DennisIT,

Geen probleem hoor en alvast bedankt voor je reactie.
Helaas ben ik er nog niet uit geraakt.
Wel kan ik je zeggen dat de Lenco L-3866 USB geen eigen luidsprekers
heeft...

Vriendelijke groet,
Dilbert

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan