Usb mappen beveiligd.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Corretje123

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2009
Hallo,

Mijn zus heeft op een 8 gb usb stick wat foto's gezet om weer op een andere pc te zetten.
Ze heeft alle bestanden gekopiert. Lukte allemaal perfect. Nu wil ze de foto's eraf halen en dat lukt niet.

Hoe kan ik de beveiliging van deze map eraf halen. ? Via msdos mischien

Met vriendelijke groeten,

Cor

U hebt momenteel geen toegang op de map klik op doorgaan om permanent toegang te krijgen. Doorgaan klikken--> U heeft geen toegang tot de map. ( dit is op windows 7 )

Kan ook niks aan de beveiliging opties veranderen komt er te staan. Geen toegang. Probeer opnieuw.

Er staat ook zon slotje bij de map documents. Dit is alleen te zien op windows 7 en niet op windows xp.

En niet per ongeluk het schuifje op de USB stick op lock gezet?

Je probeert nu op een andere computer als de computer waarmee je de bestanden erop gezet hebt de bestanden van die memory-stick te verwijderen?

Je zult dam Eigenaar moeten worden van de map waar ze staan én jezelf rechten moeten toekennen.

Kijk even hier voor een uitleg waarmee de groep Administrators (waar jouw account wel bij zal horen) eigenaar kan worden en tevens alle (lees-/schrijf-/verwijder-)rechten krijgt.

Succes,

Tijs.

Nee ik probeer de bestanden te kopieren naar haar nieuwe computer ;)
Ik snap alleen niet echt dat stuk in engels een beetje onduidelijk

Ok, kijk dan hier, stap 5. Natuurlijk moet je dan niet de eigenaar worden van C: maar van E: (of welke schijfletter die USB-schijf ook maar heeft).
Zodra je in het vak Eigenaar via Bewerken hebt aangegeven dat Administrators eigenaar moeten gaan worden (en ook hebt aangevinkt dat het van toepassing is op alles subobjecten) en daarna voldoende keren op Ok hebt gedrukt en in het beveiligingstabblad op Toepassen, daarna op Administrators drukken in het beveiligingstablad en dan in het vakje eronder alle rechten toekennen aan Administrators (als dat nog niet goed staat dan).

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Nee helpt niet. Ook als ik me eigen alle rechten geef en dan druk ik op toepassen komt er 1 voor 1 van elke map te staan: U heeft hiervoor geen toegang.

Dus ik kan me eigen geen toegang geven tot de map documents. De rest van de mappen werken gewoon en kan ik gewoon uit kopieren.
Het gaat om een u3 cruzer usb. Daar zit een speciale driver bij mischien heb je hier iets aan?

Je beschrijft bepaald niet dat je eerst de groep Administrators eigenaar hebt gemaakt.
Kijk na of de groep Administrators nu inderdaad eigenaar is én de rechten goed staan.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan