usb met hp op xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bertjuh55

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 mei 2003
Hallo iedereen bij deze helpdesk,

Je houd het niet voor mogelijk maar mij is het gelukt om een hp scanner met usb aansluiting verkeerd aan te sluiten. Eerst de driver installeren, daarna pc met xp uit zetten, scanner aanpluggen, pc op starten, daarna de melding nieuwe hardware gevonden, maar installeren hoo maar, en dat te vele malen op de 2 usb poorten toe.
Nu kreeg ik een tip dat ik na het installeren van de driver
gelijk de usb steker in de pc moest doen, en dat werk, heb ik uitgeprobeerd op een andere kast, maar op de eerste kast met xp waar het op moet komen lukt deze methode ook niet.
Ik heb gekeken bij apparaat beheer of ik de scanner kon vinden maar daar stond hij niet tussen, nu is mijn vraag: hoe maak ik mijn usb poorten weer vrij om daar alsnog de scanner op aan te sluiten.
IK hoop dat er iemand is die mij aan die wijsheid kan helpen.

VRgR Bertjuh55

USB poort hoef je niet "vrij" te maken voor een andere printer.

Welke printer is het en weet je zeker dat je de drivers voor Windows XP hebt geïnstalleerd?

Na installatie van de software kan je trouwens gelijk de USB stekker aansluiten, je hoeft niet eerst de PC uit te zetten.

Met de USB ziet hij op welke USB poort de randapparatuur staat. Het enigste probleem kan zijn dat je bios van je MOBO niet up to date is.

reactie

het is een hp scanjet 5200c en de rivers zij van de internetsite van hp gehaald

reaktie2

tis wat , maar ja elk andwoord is beter dan geen andwoord

Met usb moet je nog niks aansluiten
Eerst de software ( drivers ) installeren
Hierna pas de usb kabel aansluiten ( opnieuw opstarten hoeft dus niet )
Dan wordt de Scanjet meteen geidentificeerd en kan je hem gebruiken.

Ik sluit meestal gewoon aan, en als hij om drivers vraagt, installeer ik deze van CD of floppy.

Geplaatst door JBS
Ik sluit meestal gewoon aan, en als hij om drivers vraagt, installeer ik deze van CD of floppy.

zo heb ik idd mijn hp ge-installeerd, eerst inpluggen en dan softwarepad opgeven als ie het vraagt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan