usb met u3 technologie

Status
Niet open voor verdere reacties.

robin-91

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2007
Hallo,

Ik heb zojuist een nieuwe usb-stick gekocht met u3 technologie. Het probleem is dat ik hier niks van begrijp.. Op het internet heb ik al rond gekeken maar ik krijg maar geen antwoord op mijn vragen daarom vraag ik ze hier:

1. Ik lees over programma's dat je ze kan omzetten naar .u3p bestand, hoe doe ik dit? Dit kan alleen door middel van programma's die niet gebruik maken van het windows-register, hoe kom ik er achter dat een programma daar gebruik van maakt?

2. Is package-factory HET programma voor het maken van .u3p files of zijn er nog andere betere programma's?

3. Ik lees ook dat je met de u3 technologie zelfs je tweede extern bureaublad kan maken, klopt dit? Zo ja, hoe werkt dit?

Graag wil ik op deze vragen een duidelijk antwoord, lukt dit niet dan moet ik kijken of het verwijderen van deze technologie een optie is:confused:

Dit stuk heb ik al gelezen maar dit zijn geen antwoorden op mijn vraag. Aangezien dit een stuk is van sandisk zelf (denk ik) praten ze niet over het zelf maken van een programma voor usb alleen over programma's die je moet downloaden van hun site dat alleen trials zijn of kosten aan verbonden zijn. Heb ik niks aan

Ja, dit is de site waar ik eerder het over heb gehad. Het kopen en proberen van software is dit... niet wat ik zoek, ook is dit een site die niet uitlegt over het zelf maken van software voor usb, dus ook niet de juiste uitleg:(

U3P:zelf op zoek gaan

Ik heb nu ruim een jaar een U3P Scandisk Titanium van 4GB.
Ik heb ook op het internet aan het zoeken geweest maar niet echt een handleiding gevonden.
Om zelf zo'n U3P te maken, doe ik ongeveer het volgende.
Het hangt er een beetje van af waar de software zich installeert (vb.bestandjes in de map "system32 enz).
Ik installeer eerst het programma gewoon op mijn pc.
Dan zoek ik de map van het programma op in "Program Files".
Ik open "PackageFactory" en sleep daar het exe-bestand in.(origineel installatiebestand)
Daarna copieer ik de inhoud van die map in "Program Files" en plak die op het bureaublad om die vervolgens ook in de "PackageFactory" module te slepen.
Daarna laat ik die een U3P maken en vervolgens upload ik die naar de stick via de "ad program"-interface van de stick.

Het is ook een beetje zoeken.
Wanneer je enkel een exe-bestand neemt en daar een U3P van maakt, zal die bij het opstarten zichzelf gaan installeren en dat is niet de bedoeling.
Ook kan het zijn dat de "Factory"-module een andere exe neemt dan de bedoeling is.
Dat komt omdat die de exe-bestanden alfabetisch leest.
Zorg er dan voor dat de juiste exe alfabetisch juist zit (door er een 'a' voor te zetten) en dan kan je die naderhand in de installatiemap op de stick weer corrigeren.

Wat betreft de grootte van de stick:neem die zo groot mogelijk want de stick staat vlug vol.

Heb oa. volgende programma's geinstalleerd:
Ccleaner, CruzerSync, adaware, open office.org,pasword revealer,avast antivirus,foxit reader,firefox browser,stopwatch,ultra VNC (server en viewer), allwaysinc,cute FtpPro,everest home,photoshop CS2, trillian, autodesk Inventor 5,PassToGo,ATF Cleaner, ComboFix,Dr WebCureit,Sophos anti-rootkit,Vundofix,mp3Gain,Undelete recovery,Password Viewer,Treesize pro,Total Commander,Nero,ScreenPrint 32,Snadboy's revelation, revo Uninstaller

Vele van deze programma's vindt je niet op het internet in U3P-formaat.
Zoals ik zei is het heel veel uittesten want er is eigenlijk geen echte directe handleiding voor.
Voor alle duidelijkheid:Ik doe niets anders dan computersystemen bij mensen herstellen en daardoor staan er ook keyrevealers in de lijst, gewoon omdat heel veel mensen hun codes en inloggegevens (ook voor internetverbindingen) niet bijhouden.
Ik vertel de mensen wel eerst wat ik ga doen met die stick.
Dus enkel voor professioneel gebruik en dus niet om een of andere kennis gegevens te ontfutselen zonder sporen na te laten.

Hoi bruintje, oops, oud topicje zeg, mgoed, weer actueel voor mij nu...

Ik heb sinds begin van deze week ook zo'n U3 Sandisk Cruzer van 16 Gb gekregen.
Ik wil dit voor hetzelfde doeleind gebruiken als jij. Maar zoals al duidelijk is, info is schaars.
Wel een heel fijne site die je daar gaf voor wat meer info moet ik zeggen.

Alleen, het eerste beste programma wat ik zelf wil maken om te gebruiken op de U3 schijf,
nl. Total commander, waar ik erg graag mee werk, is aangemaakt met Packagefactory,
maar bij toevoegen op de schijf geet het een fout. Failed to install.
Waar kan dit aan liggen OF, zou je me de u3p van Total Commander kunnen sturen die jij gebruikt ? Ikben met versie 7.04 van dat programma bezig.
Alvast dank voor je antwoord.

Laatst bewerkt:
cruzer

Hoi,

Ik heb uw versie van de Total Commander geprobeerd en blijkbaar wil deze niet door de Factorymolen.
Ik heb TC 6.55 op mijn stick staan en ziet er qua structuur toch een beetje anders uit (misschien daarom dat het niet werkt).
Ik kan ook niet direct zeggen waar het aan ligt maar zoals eerder gezegd moet je veel tijd steken in het maken van zulke programma's.

Nu, ik kan via deze site geen privébericht sturen naar jou.
En een link plaatsen naar een programma mag ook niet (heb nog eens de regels gelezen).

Groeten
bruno

Aangezien dit al een erg oud forum is en de strekking van de hernieuwde vraag ernstig dicht bij warez uitkomt is dit topic nu gesloten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan