USB Microfoon werkt op bepaalde pcs niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zandor300

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2011
Hallo,

Ik heb een USB microfoon (McCrypt CU-4) gekocht via Conrad (link naar winkelpagina) paar jaar geleden. De microfoon werkt helemaal prima maar nu ik een nieuwe pc heb werkt hij niet op die pc. Als ik hem aansluit op mijn oude pc of mijn laptop werkt hij wel.

Hier een aantal afbeeldingen:

Apparaatbeheer.PNG Eigenschappen.PNG

Ik heb meerdere dingen uitgeprobeerd om het op te lossen maar zonder succes.

• Ik heb alle usb poorten op het motherboard en front panel van case geprobeerd.
  • Ik heb via apparaat beheer drivers verwijderd van de microfoon en de microfoon opnieuw verbonden om opnieuw drivers te installeren.
  • Meerdere malen opnieuw opgestart.
  • Driver die op de pagina van het vervangende product staat geprobeerd maar dit is maar een raar programmatje om apparaten los te koppelen en weer te verbinden.

Ik hoop dat dit op te lossen is want het is natuurlijk een heel vervelend probleem.

Mvg,
Zandor Smith

PC Specs: http://zandorsmith.nl/specs/

Laatst bewerkt:
Zandor zei:
De microfoon werkt helemaal prima maar nu ik een nieuwe pc heb werkt hij niet op die pc.
Als ik hem aansluit op mijn oude pc of mijn laptop werkt hij wel.

Hoi hoi Zandor
Is het dan op oude laptop of oude PC waar betreffende USB-Microfoon wel werkt, een andere of betere windows geïnstalleerd ? ??

En daar toevallig waar Microfoon niet werkt ( op nieuwe PC dus ) je toevallig W10 gebruikt ?? :(

Laatst bewerkt:
Hoi hoi Zandor
Is het dan op oude laptop of oude PC waar betreffende USB-Microfoon wel werkt, een andere of betere windows geïnstalleerd ? ??

En daar toevallig waar Microfoon niet werkt ( op nieuwe PC dus ) je toevallig W10 gebruikt ?? :(

Op alle pcs waar ik het heb geprobeerd (Oude en nieuw pc en laptop) draait allemaal Windows 10.

Op USB heb je geen drivers nodig, zijn de USB drivers wel geinstalleerd?
Je zou alles over USB kunnen deinstalleren via apparaatbeheer, na opnieuw opstarten zal windows zelf de drivers installeren.

Overigens dien je wel bij de audio apparaten de mike te kiezen als ingang, hij staat daar wel bij?

Laatst bewerkt:
Ach toch windows 10 dus ..:( oke en als maar toevallig in orde windows is is het niets met microfoon mis dan ?? :(

Die heb je dus bij Conrad gekocht en onder deze microfoon zijn ze slechts twee beoordelingen of Reviews onderste ( enge :shocked: ) review heb je gezien ?
en kan je dan evt. geen een mogelijke klacht met jouw probleem vergelijken :( ?

Op USB heb je geen drivers nodig, zijn de USB drivers wel geinstalleerd?
Je zou alles over USB kunnen deinstalleren via apparaatbeheer, na opnieuw opstarten zal windows zelf de drivers installeren.

Overigens dien je wel bij de audio apparaten de mike te kiezen als ingang, hij staat daar wel bij?

Nee daar staat hij niet bij. Wel bij andere pcs. Drivers verwijderen en opnieuw opstarten had ik ook al geprobeerd zonder succes...

Ach toch windows 10 dus ..:( oke en als maar toevallig in orde windows is is het niets met microfoon mis dan ?? :(

Die heb je dus bij Conrad gekocht en onder deze microfoon zijn ze slechts twee beoordelingen of Reviews onderste ( enge :shocked: ) review heb je gezien ?
en kan je dan evt. geen een mogelijke klacht met jouw probleem vergelijken :( ?

Ja die onderste review is van een vriend van mij. Die had namelijk dezelfde microfoon en had er ook al problemen mee maar bij mij moest ik hem af en toe gewoon maar los koppelen en weer verbinden en dan deed hij het weer. Alleen nu doet hij het helemaal niet meer op deze pc maar nog wel op andere pcs.

Als ik naar de foutmeldingen kijk van je screendumps (eerste post) kan hij het 'apparaat' niet starten.
Wat staat er onder de tab, gebbeurtenissen?
Dit soort microfoons moeten gevoed worden via de USB. Zou kunnen dat dit uitstaat op die ene PC of dat de spanning niet hoog genoeg is.
Je meld dat je ook al verschillende USB poortjes hebt geprobeerd. Ook op de achterkant van de PC (rechtstreeks)?

p.s. in link naar je systeem staan er twee, om welke gaat het?

Laatst bewerkt:
Als ik naar de foutmeldingen kijk van je screendumps (eerste post) kan hij het 'apparaat' niet starten.
Wat staat er onder de tab, gebbeurtenissen?

• Device USB\VID_0D8C&PID_0134&MI_00\6&29056bf9&0&0000 requires further installation.
  • Het toevoegen van service usbaudio voor apparaat-id USB\VID_0D8C&PID_0134&MI_00\6&29056BF9&0&0000 is voltooid door Stuurprogrammabeheer met de volgende status: 0.
  • De installatie van stuurprogramma wdma_usb.inf_amd64_c5fd55e75fbc9834\wdma_usb.inf voor apparaat-id USB\VID_0D8C&PID_0134&MI_00\6&29056BF9&0&0000 is voltooid door Stuurprogrammabeheer met de volgende status: 0x0.

Dit soort microfoons moeten gevoed worden via de USB. Zou kunnen dat dit uitstaat op die ene PC of dat de spanning niet hoog genoeg is.

Ik heb bij alle items onder "Universal Serial Bus-controllers" bij energie beheer het vinkje weggehaald. Geen verandering als resultaat... :/

Je meld dat je ook al verschillende USB poortjes hebt geprobeerd. Ook op de achterkant van de PC (rechtstreeks)?

Ik heb ALLE usb poorten geprobeerd. Zowel USB 2.0 als 3.0. Geen verschil in resultaat... :/

p.s. in link naar je systeem staan er twee, om welke gaat het?

Op de "Gaming PC" werkt hij niet en op de "Development PC" wel. Laptop waarover het gaat is een Acer Aspire E1 572G. Hierop werkt hij wel.

(offtopic: raad ik af om deze laptop te kopen; al 2 keer naar reparatie geweest)

Mvg,
Zandor Smith

Vermoedelijk niet alles qua usb in apparaatbeheer gedeinstalleerd...
Bumbse.

Dit opnieuw uitgevoerd maar zonder succes. Krijg elke keer dezelfde melding terug maar heb wel gemerkt dat als ik hem aansluit dat hij de eerste 5 seconde nadat ik dat heb gedaan zegt dat er geen stuurprogramma voor dit apparaat is en daarna pas naar Code 10 gaat. Ik heb op internet gekeken maar kan nergens drivers vinden.

Iemand nog een idee?

Mvg,
Zandor Smith

Deze heb ik niet aan de praat kunnen krijgen...

Alle tips geprobeerd (zelfs de laatste) zonder succes.

Je zou de laatste bios versie in de eeprom kunnen flashen, staat vaak niet bij wat ze doen, helaas en of het helpt......
https://www.asus.com/nl/Motherboards/Z97K/HelpDesk_Download/

Laatste BIOS geflashed en heeft niets gedaan... Zelfde Code 10 (De I/O-aanvraag is geannuleerd.) komt telkens terug.

Ik ben vandaag weer gestart met het proberen met het oplossing van dit probleem.

Zoals ik al eerder had vermeld werk de microfoon wel op de "Development PC" in de specs in mijn bio maar niet op de "Gaming PC". Als ik hem aan sluit op mijn dev pc dan als ik in apparaatbeheer kijk, rechtermuis knop op microfoon, eigenschappen, stuurprogramma, details van stuurprogramma. Dan staat daar dat hij de volgende bestanden gebruikt:

C:\WINDOWS\system32\drivers\drmk.sys
C:\WINDOWS\system32\drivers\ksthunk.sys
C:\WINDOWS\system32\drivers\portcls.sys
C:\WINDOWS\system32\drivers\USBAUDIO.sys
C:\WINDOWS\system32\SysFxUI.dll
C:\WINDOWS\system32\WMALFXGFXDSP.dll

Ik heb bekeken of alle bestanden bestaan op beide systemen (wat het geval is) en ook bekeken in verschillen van bestanden tussen de systemen. De bestanden zijn beide op zelfde datum gewijzigd (waarschijnlijk vanwege windows update) en ook precies dezelfde grootte. Toen sloot ik hem aan op de gaming pc en toen naar hetzelfde schermpje en toen merkte ik iets raars; dezelfde bestanden worden door de driver gebruikt behalve 1 die mist. Dat is "C:\WINDOWS\system32\drivers\ksthunk.sys". Toen heb ik bekeken of die uberhaupt wel bestond. Dat was wel het geval.

Nu is mijn vraag, hoe kan ik dit bestand aan de driver toevoegen op de gaming pc
OF
De driver exporteren uit de dev pc en importeren in de gaming pc?

Ik hoor het graag!

Mvg,
Zandor Smith

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan