usb modem en snelheid.

Status
Niet open voor verdere reacties.

EmAaErkA

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
16 sep 2003
Ik heb een speedtouch usb modem en daarbij heb ik een lite abbo (396/126 d8 ik). Wat is de maximale downloadsnelheid die ik met een lite-abbo kan halen en wat kan het usbmodem aan que snelheid?? Ik ben nu aan het downloaden en hij staat op 94 kb/s, is dat wel goed???

ik heb een gewoon tiscali adsl abbo en zit meestal rond de 440 kb ...

De snelheid van een ADSL verbinding is niet alleen afhankelijk van het abbonement wat je hebt, maar ook van de 'machine aan de andere kant'.
Als de website waar je vanaf download zijn gegevens maar met 94 Kb/s op het internet zet, dan zul jij het niet sneller kunnen downloaden.
Daar helpt zelfs een 2 Mbit verbinding niets aan

en kan het modem alle snelheden aan of moet je een ethernet moedem aanschaffen bij bepaalde snelheden?

mmm mijn verbinding geeft op eens aan dat ie op 1 mbps zit!? Normaal staat er toch altijd 396kb/s.

Een USB modem kan zeker niet alle snelheden aan.
Bij een internet verbinding van 512 Kb/s of hoger wordt een ethernet modem altijd aanbevolen.
Ethernet modems zijn in principe stabieler en kunnen hogere snelheden aan.
Bij een verbinding van 768 of meer kun je eigenlijk niet meer zonder ethernet modem.

Die 1 Mb verbinding is van je pc naar je USB modem

mmm ik zie net op de zon site dat ze de snelheden verhoogt hebben en dat ik nu op een 1mbps zit! Dan heb ik dus een ander modem nodig! Vandaar dat ie er vann8 mee ophielt tijdens het downloaden!

Ik denk dat je niet goed gekeken hebt.
Ze hebben echt niet je 396 Mb/s verbinding naar 1 Mb/s (1024) omgezet.

Ik heb ook een zelfde modem en een ADSL-abbo van Planet. Afgelopen week is mijn snelheid ook verhoogd van 396 naar 1 mb. En dat is te merken.

Daarvoor heb je echter geen andere modem nodig. Bij het verhogen van de snelheid heeft een aanpassing plaats gevonden van je verbinding en daarvoor is het noodzakelijk dat je verbinding verbroken werd. Ik zou de site van je aanbieder checken voor meer informatie

Echter als ik download van Kazaa is mijn top tot nu toe 100 kb/s geweest. Die 1mb zou ik wel eens willen zien...

Dat zou fantastisch zijn.
Je krijgt dan een abo die 3 klassen hoger ligt tegen hetzelfde geld.
Ik kan het niet vinden op de zonnet site, maar als ik voor dat geld een 1 Mb verbinding kan krijgen dan stap ik morgen nog over.
Blijft het feit dat een 1Mb verbinding via een USB modem niet (goed) gaat werken omdat deze dit niet kan verwerken.

Succes

Dat is een ander abonnement dan ik op hun site heb gevonden voor 396 Kb.

ik zou dan maar meteen overstappen want dit is toch wel een goede, nee een hele goede actie! Gister klaagde ik nog over zon dat ze zo duur waren voor zo weinig snelheid maar nu hoor je mij niet meer:-)

Ik heb hetzelfde abbo via Planet en mijn abbo is zelfs €3,- per maand goedkoper geworden!

ik betaal hier in Belgie 29.5 € voor een 3.3 Mbps verbinding en 10 giga verkeer per maand.

ja in belgie is alles goedkoper, daar kunnen wij hollanders niet tegen op:-)

Geplaatst door EmAaErkA
ja in belgie is alles goedkoper, daar kunnen wij hollanders niet tegen op:-)
hier krijg je geen pc voor 500 € bij het afsluiten van een abbo ;-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan