Usb Modem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mulcoa

Verenigingslid
Lid geworden
30 jan 2001
Ik heb een usb modem van planet, Alcatel Speedtouch en wil deze direct als windows start contact laten maken met internet, kan dit....?????? en zo ja hoe , ik heb al bij de instellingen gekeken maar kon niets vinden dit moet toch eigenlijk mogelijk zijn..??? nu moet ik elke keer op het alcatel icoontje klikken en dan op kiezen en dan heb ik verbinding met internet, ik wil deze extra sta als het kan overslaaan , lui he!!!!!!!

Met een ADSL lan verbinding is dit zo, maar met een usb modem vrees ik dat je het ikoontje steeds moet aanklikken.

voor zover ik dacht
als je op je verbinding klikt
krijg je een venster "verbinding maken"
en daaronder staat er "automatisch verbinding maken"
misschien is zo opgelost

Beste Mulcoa,

Automatisch verbinding maken met uw ADSL-provider bij het opstarten van Windows hoeft in principe niet zo ingewikkeld te zijn. (met een USB-modem). In een paar klikken hebben we onze automatische verbinding gerealiseerd.

De basisgedachte is natuurlijk: zet een snelkoppeling naar uw ADSL-connectie (bij ons Alcatel Speedtouch Connection) in de map Opstarten. Die map vindt u op de Windows-partitie van uw schijf, onder Documents and Settings/Uw account/Menu Start/Programma's/Opstarten (de snelkoppeling in plaats daarvan aan het opstartmapje van All Users toevoegen kan, hoeft niet). Maar daarmee bent u er nog niet. Bij het opstarten springt namelijk het inlogschermpje in beeld, en u moet nog altijd op de knop Verbinden drukken.

Ga daarom via Instellingen (en Configuratiescherm) naar Netwerkverbindingen. Selecteer uw ADSL-account en klik op Eigenschappen. Klik vervolgens op het tabblad Opties. Haal nu de vinkjes weg bij de kiesopties, 'Vragen om naam, wachtwoord, certificaat, etc.' en 'Vragen om telefoonnummer'. De optie 'Voortgang weergeven tijdens maken van verbinding' kunt u aangevinkt laten staan.

Herstart uw pc nu om te controleren of uw pc automatisch verbinding maakt. We gaan er even vanuit dat uw firewall ook automatisch aan de slag gaat bij het starten van Windows. Uit veiligheidsoverwegingen wel zo verstandig, uiteraard, maar dat is normaal gesproken altijd het geval. Let wel: het kan zijn dat uw verbinding net iets eerder tot stand komt dan uw firewall opstart.

Het kan trouwens alsnog mis gaan als Windows uw verbinding tot stand wil brengen voordat uw modem tot leven is gekomen. We hebben zelf gemerkt dat we ongeveer vijftien seconden bij het inlogscherm van Windows moesten wachten. Deden we dat niet, dan was Windows te vlug voor het modem en kregen we de foutmelding dat er geen kiestoon was te vinden. In dat geval is het natuurlijk de vraag wat nou handiger is: moeten wachten om automatisch te verbinden, of na het opstarten even op een knopje klikken.

wens je veel succes,,,,

Het werkt dus niet, dus laat ik het maar zo, ik denk dat het komt wat je zegt dat windows te snel is, want hij maakt geen verbinding

In elk geval bedankt voor je duidelijke uitleg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan