USB muis installeren wil niet lukken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

vrouw

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2010
Hoi.

Op mijn HP laptop met windows 7 64 bits kan ik maar geen USB draadloze muis installeren.
Als ik het usb dingetje in de laptop doe hoor ik wel het usb geluidje maar de muis gaat niet werken en ook zie je niet dat hij iets zoekt voor nieuwe hardware naar driver.
Ook met een andere draadloze usb muis wil het niet lukken.
De muis werkt wel op een andere PC dus het ligt niet aan de muis.

Als ik een bedrade usb muis gebruik lukt het wel. Wat doe ik fout?

Laatst bewerkt:
Een usb draadloze muis?
Hm, bedoel je dat je een usb dongel gebruikt, zo'n klein dopje in de usb poort en dat de muis via bluetooth werkt?

Ik kan me dan een en ander bedenken waarom het niet lukt.
1 Heeft die laptop een interne bluetooth kaart? Dat zou met de dongel kunnen storen. Probeer eens een apparaat toe te voegen in het Apparaten en printers scherm zonder dongel..
2 kijk eens in apparaatbeheer of daar niet ergens een gele driehoek staat? Dat duidt op niet de goede drivers. Zat er een driver cd bij die muis? Gebruik die dan eens.
je kunt ook dan proberen stuurprogramma's bij te werken via het internet.
3 Tot slot zou je hier op de site onder forum en dan handige software naar een programma zoeken dat je drivers op de nieuwste stand brengt.

succes er mee

Een usb draadloze muis?
Hm, bedoel je dat je een usb dongel gebruikt, zo'n klein dopje in de usb poort en dat de muis via bluetooth werkt?

Ik kan me dan een en ander bedenken waarom het niet lukt.
1 Heeft die laptop een interne bluetooth kaart? Dat zou met de dongel kunnen storen. Probeer eens een apparaat toe te voegen in het Apparaten en printers scherm zonder dongel..
2 kijk eens in apparaatbeheer of daar niet ergens een gele driehoek staat? Dat duidt op niet de goede drivers. Zat er een driver cd bij die muis? Gebruik die dan eens.
je kunt ook dan proberen stuurprogramma's bij te werken via het internet.
3 Tot slot zou je hier op de site onder forum en dan handige software naar een programma zoeken dat je drivers op de nieuwste stand brengt.

succes er mee

Klopt een draadloze usb muis met zo`n mini dingetje voor in de usb poort.
Als ik kijk bij aparaten ne printers komt daar wel het " dingetje" te staan als Logitech Unifying Receiver Wireless 2.4 GHZ.
Dus geen bluethooth.

Logitech Unifying Receiver Wireless.jpg
Je hebt dus alleen maar een reciever gekocht die is draadloze ontvanger en die aangesloten kan blijven op de USB-poort zodat je een draadloze muis ook via die gebruiken kan, en dat is oke
maar welke draadloze muis heb je ? en /of weet je 100 % zeker dat betreffende muis ( die dat op andere PC's wel werkt ) via deze reciever kan ???
-----------
P.S. Vertel maar a.u.b. even iets over je muis ook ...

Laatst bewerkt:
ja, dus geen bluetooth.:o
Moet je misschien ergens aan de onderkant van de muis een knopje indrukken om contact te maken op de andere pc?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan