USB muis probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.

The Dutchie

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2007
Hey,

Ik heb laatst een MSI K9A Platinum moederbord gekocht, alles goed aangesloten en alles werkt ook gewoon behalve mijn Razer Copperhead usb muis. Als ik die aansluit, de computer aanzet dan staat er "PS/2 mouse not found". Ik heb in de bios gekeken of er misschien een optie was voor usb muizen maar ik kan niks vinden.
Als de computer opgestart is moet ik eerst me muis opnieuw inpluggen voordat ie het doet.
Als ik een PS/2 muis aansluit is alles goed, maar ik wil gewoon mijn razer gebruiken :rolleyes:

btw, de computer start ook zeer traag op als ik die usb muis erin heb zitten.

Bedankt,

Dutchie

Kijk eens bij Integrated Peripherals, staan daar beide USB opties op enabled?

Gebruik je misschien een gedeelde poort, waarbij er al iets op die andere zit?

Ook al andere USB poorten geprobeert?

Gebruik je misschien een gedeelde poort, waarbij er al iets op die andere zit?

Ook al andere USB poorten geprobeert?

De muis is het enige usb device wat aangesloten is als dat het is wat je bedoelde met je eerste vraag?! :D

En ik heb alle usb poorten geprobeerd, ziet ernaar uit dat dat mobo met een ps/2 muis wil samen werken! :love: :p

Installeer es de nieuwste driver+firmware voor de Copperhead.

Driver:
http://www.razersupport.com/index.php?_m=downloads&_a=viewdownload&downloaditemid=78&nav=0

Firmware v6.20:
http://www.razersupport.com/index.php?_m=downloads&_a=viewdownload&downloaditemid=91&nav=0

Dan kan je de muis op elke USB-poort van je pc aansluiten zonder dat je de driver eerst weer opnieuw moet installeren, zoals eerst wel het geval was.

Doen andere USB-apparaten het wel op de desbetreffende USB-poorten?

Die drivers en firmware had ik al, sorry had ik moeten zeggen! :o

Jep, alles doet het op dezelfde usb-poorten, de razer doet het ook naar wens maar het probleem is juist dat de computer bij het opstarten maar blijft en blijft vragen naar een PS/2 muis en dat ie zo langzaam opstart als er geen ps/2 muis inzit.

Halt On op No Errors zetten, in de Power Management Setup alles over PS/2 op disabled zetten, misschien heeft dat effect?

Raar gedoe zeg, hang er een PS/2 muis bij, die hoef niet te gebruiken, een USB muis werkt dan ook gewoon.

Doe ik ook vaker om mensen te helpen met het werken op compjes.

Staat er bij Configuratiescherm-Muis, tabblad Hardware, soms een PS/2-apparaat? Zo ja, die dan gewoon verwijderen en er mag alleen een HID-compliant muis staan. Dan ff pc opnieuw opstarten om te zien of het nu over is.

Staat er bij Configuratiescherm-Muis, tabblad Hardware, soms een PS/2-apparaat? Zo ja, die dan gewoon verwijderen en er mag alleen een HID-compliant muis staan. Dan ff pc opnieuw opstarten om te zien of het nu over is.

Alleen mijn huidige muis staat er tussen :)

En even een update:
Ik had even een mailtje naar de support van razer gestuurd, en zei zeiden dat ze het probleem kenden en dat ik de nieuwste drivers en firmware moest installeren.
Die twee dingen had ik al, maar ze vertelden ook dat ik dan moest proberen om USB Legacy Support in het bios uit te zetten.
Nu krijg ik nog wel de melding dat er geen ps/2 muis inzit, maar ik hoef de muis niet meer opnieuw in te pluggen om het te gebruiken! :)

Het meest irritante van het probleem is nu dus opgelost, en misschien komt er ooit een bios update waarin dat van die ps2 muis melding gefixed word. ;)
De huidige bios is van 12 mei dus da's nog niet zo lang geleden.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan