USB Muis werkt niet op nieuwe Windows 8 Laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

vaas444

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2012
Hallo

Ik heb vorige week een nieuwe laptop aangeschaft met Windows 8 erop. Aangezien ik veel games speel vind ik een aangesloten USB muis veel beter werken dan een touchpad. Mijn probleem is dat de muis niet reageert, ik het begin doet ie het een paar minuten en dan doet ie niks meer. Ik dacht dat het aan mijn muis lag en heb een nieuwe muis aangeschaft die draadloos is. Het werkte de eerste paar dagen prima, geen problemen. Maar nu reageert deze muis ook niet meer. Als ik de laptop opnieuw start dan doet de muis het weer een minuut en dan stopt ie ermee. Er komt ook soms een balkje met tekst: ''Apparaat wordt niet herkend'' oid

Kan het liggen aan de laptop en moet ik het na laten kijken bij de mediamarkt?
Of moet ik nog een nieuwe muis kopen.
Ik hoop snel antwoord te krijgen.

Alvast bedankt

Het bericht dat mn laptop aangeeft is:
Het USB-apparaat wordt niet herkend

Het laatste USB-apparaat dat u op deze computer hebt aangesloten heeft een storing veroorzaakt. Windows herkent het apparaat niet meer.

Aanbeveling
Probeer het apparaat opnieuw te verbinden. Als het nog steeds niet wordt herkend, werkt het mogelijk niet goed.

Laatst bewerkt:
Naar apparatenbeher gaan en dan de muis selecteren en daar op driver updaten kliken.

Waar staat dat bij? Ik snap niet veel van windows 8. Maar bij mn muis staat: Dit apparaat werkt correct terwijl mn muis niet reageert

Weet iemand waar ik mijn drivers kan updaten? ik heb de methode van wakmen geprobeerd maar het werkt niet.
Ik ben er ook achter gekomen dat het zelfde gebeurd met mijn usb toetsenbord.

drivers voor je laptop staan meestal op de fabrikant website dus als je even model nummer geeft van je laptop kunnen we dat zo opzoeken

Het model Nummer is Q5WPH
Het is een Acer Aspire E1-571-53236G50MNKS

Ik had een tijdje geleden hetzelfde probleem met mijn HP laptop. Muis werkte niet meer, in geen enkele USB-poort.
Wat mij hielp:
1. laptop uitzetten en de muis uit de usb-poort halen
2. Voedingsadapter eruit
3. Accu eruit halen.
4. Druk minstens 10 seconden op de powerknop waarmee je normaal de laptop aanzet. Natuurlijk gebeurt er niets, want er zit op dat moment geen accu in en de adapter is afgekoppeld. Er kan nu echter wel reststroom wegvloeien.
5. Monteer de accu en sluit de adapter weer aan
6. Sluit de muis aan en start de laptop op de normale wijze op.
Daarna deed de muis het weer zonder problemen.

Het proberen waard, lijkt me.

Bedankt voor uw antwoord maar het probleem lag aan de muis zelf... die muis zorgde ervoor dat mn laptop geen usb meer kon ontvangen ofzo.
Ik heb die muis geprobeerd op een andere pc en toen gebeurde hetzelfde met die pc, geen usb poort reageerde meer. Ik heb dus gelijk die muis ingewisseld voor een nieuwe andere muis en nu werkt alles weer :)

(Geen producten van Thrust meer kopen dus) :P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan