USB naar audio jack [TV]

Status
Niet open voor verdere reacties.

RobinPro

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2012
Hallo allemaal,
Ik heb naast mijn tv een versterker met boxen gezet, en toen kwam ik op het idee de tv aan te sluiten op de versterker en het geluid van de tv te laten lopen via de boxen. Alleen nu kwam ik erachter dat er helemaal geen hoofdtelefoon uitgang of zoiets op zit, dus kan ik hem niet aansluiten. Nu mijn vraag, is het mogelijk om op een andere manier als nog het geluid via de boxen te laten gaan? (Op mijn tv zit 1 USB-aansluiting en 2 HDMI-aansluitingen.)

Met vriendelijke groeten,
Robin

het kan via de scartaansluiting .. Welk exacte type TV heb je?

Beste whittey,
Bedankt voor je reactie, sorry ik vergat te zeggen dat ik ook een scart ingang heb Ik heb een LG 42LN5204.

Zoals door whitty aangeven kan het via scart
Mooier is om dit optisch te doen.
LG zegt o.a. dit:

Geluid van de TV op uw HTS via een optische kabel

1. Verbind de televisie en HTS met een HDMI kabel en met een optische kabel. Plaats de HDMI kabel in de HDMI poort en plaats de optische kabel in de Optical poort.
2. Stel de HTS in op 'optical' via de ‘Input’ knop de afstandsbediening van het HTS.
3. Als laatste dient optisch te worden ingeschakeld op tv. Dit kan via de invoerlijst, kies voor optisch in plaats van TV Speakers.

*indien er geen optische aansluiting aanwezig is zal er een converter aangeschaft moeten worden. De converter heeft aan de ene zijde een optische aansluiting en aan de andere zijde de aansluiting die overeenkomt met de televisie/HTS.

Mvg Leo

Beste Leo,
Ik heb geen optische aansluiting, wat voor converter heb ik dan nodig?

Mvg,
Robin

Ok, geen optisch aansluiting dus.
Converters:
HDMI naar DVI & Audio converter, Dit zou een goedkope zijn.
of deze duuurdere, met als voordeel dat er een SPDIF uitgang opzit, wat een betere kwaliteit op zou moeten leveren (maar ook op je HTS zou moeten zitten)

Een scartoplossing is echter veel goedkoper.
Bijvoorbeeld deze en die is overal verkrijgbaar.
Mvg Leo

Veel TV's hebben wel scart in om video e.d. af te spelen maar geen scart out...
Dan moet je dus via HMDI werken. Kijk ook eens bij conrad.nl voor kastjes.

PS:
Lees de handleiding vd LG TV eerst anders koop je misschien het verkeerde kastje...

Beste Leo,

Ik heb naast mijn oude versterker ook dit ding gevonden. Zou het hiermee ook mogelijk zijn? (zie foto)

Mvg,
Robin

foto.jpg

Hallo Andre,

Ik zal zeker de handleiding eerst lezen, maar heeft mijn tv dan sowieso een HDMI Out aansluiting?

Mvg,

Robin

Dat zou best wel eens kunnen, al durf ik het niet 100% zeker te zeggen.
Heb je een scartkabel liggen? dan kun je het best proberen.
Zo niet, dan is een adapter goedkoper dan een kabel.

Maar kijk vooral ook even naar de reactie van Andre@home...

Mvg Leo

Laatst bewerkt:
Beste Leo,

Ik heb een scart kabel liggen hier en een tulp kabel, alleen moet ik dan nog wat instellen op het tv toestel zelf?

Mvg,
Robin

Beste Andre,

Achter op de tv staat naast de Scart aansluiting 'AV IN/OUT', ik neem dus aan dat dit ook een output is

Mvg,

Robin

Laatst bewerkt:
Beste Leo,

Ik heb de scart kabel in de tv geplugt, en waar moet vervolgens het andere uiteinde in?

Bij de tulp kabel heb ik het ene uiteinde in de versterker gestopt, en waar moet het andere uiteinde nu in?

Welke instellingen moet ik veranderen op de LG tv zelf om het geluid via de boxen te krijgen?

Sorry voor alle vragen :P

Mvg,
Robin

Achter op de tv staat naast de Scart aansluiting 'AV IN/OUT', ik neem dus aan dat dit ook een output is...
:thumb: Dat lijkt dus goed te gaan en heb je een goedkope oplossing in de buurt. Nu nog effe afmaken die klus, succes.

Scart kabel aan sluiten, zorg dat het een kabel is die in en out heeft.....
De andere kant op de ingang van de versterker aansluiten.
Die ingangen kunnen allerlei namen hebben
line in
aux
audio in
etcetera zie handleiding versterker.
Dan TV en versterker aan.
Kies met de bron/source/ingang keuze knop de ingang waar je de kabel net op aangesloten hebt...
Geluidsniveua hoger zetten ... en nu moet je geluid hebben uit de boxen.

PS: geen geluid....
* Andere scart kabel, of niet goed aangedrukt....
* andere ingang op versterker proberen...

De scart kabel moet dus wel goed zijn!

Laatst bewerkt:
Beste André,

In welke aansluiting moet ik de scart steken? ( Zie foto ), en in welke aansluitingen de tulp kabel?

Alvast bedankt!

Robin

de scart moet je dus in de tv steken, de rood/witte tulp op je versterker ..
Als dit een kabel is, verkregen bij een videocamera, kán deze wel es de verkeerde kant opwerken als je geen geluid krijgt uit je stereo, en zul je moeten kijken naar een andere kabel, gelijk-ogend, alleen anders aangesloten in de scartplug

Beste whittey,

Wat moet ik dan met de andere uit einde van de rood/witte tulp en scart? Ik kreeg de kabel bij het kastje op de foto een paar berichten eerder.

Mvg,
Robin

Beste whittey,

Hierbij een afbeelding van des scart kabel die ik bedoel. Ik zit er over te twijfelen om dat te kopen, alleen als het met dat kastje en die 2 kabels gratis kan, dan neem ik liever die manier.

Mvg,

Robin

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan