USB naar USB kopieren

Status
Niet open voor verdere reacties.

iNtex

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2007
Hallo,

Ik heb een gigantische film verzameling op een externe HDD staan van 1.5 TB en wil graag binnenkort een andere (mischien nog grotere) externe HDD kopen om een extra backup te hebben..

Nu wil ik graag van die externe HDD die ik al had direct kopieren naar mijn nieuwe, aankomende externe HDD.

Nu was mijn vraag of er dan niet 1.5 TB beschikbaar op mijn computer moet zijn om een tijdelijk bestand te maken voor dat het gekopieerd word naar mijn nieuwe externe HDD. ( Dit gebeurt namelijk wel wanneer ik een film uitpak van uit WinRAR en hem daarna gelijk op de externe harde schijf overmaak, WinRAR maakt dan eerst een .tmp aan voordat het hele bestand op mijn externe HDD word gekopieerd )

Dus: Gebeurd het kopieren rechtstreeks van USB naar USB of word er ook nog wat van de tussenkomst (pc) gevraagd.

Alvast bedankt! :cool:

Kopieren van usb naar usb kan wel direct maar is traag.
Doe dan wel kopieren en niet verplaatsen.
Mocht er iets misgaan ben je wel data kwijt bij verplaatsen.

Heel simpel,

Twee externe HDD's aansluiten op eenzelfde pc en een bestandsoverdracht tussen de twee stations uitvoeren.
Dus meteen de hele pack van de huidige externe HDD naar de nieuwe externe HDD

Kan gewoon hoor, maar het gaat heel erg sloom. De PC moet dan namelijk schrijven en lezen vanaf USB. De maximale snelheid van USB2.0 ligt op 60Mb/s. (480Mbps/8=60) Dit wordt door veel schijven niet gehaald. En dan wordt het ook nog vertraagd door dat je USB naar USB doet.

Kan gewoon hoor, maar het gaat heel erg sloom. De PC moet dan namelijk schrijven en lezen vanaf USB. De maximale snelheid van USB2.0 ligt op 60Mb/s. (480Mbps/8=60) Dit wordt door veel schijven niet gehaald. En dan wordt het ook nog vertraagd door dat je USB naar USB doet.
Hm, opzich niet zo'n probleem, computer mag wel dag en nacht aanstaan..
Is 1.5TB overschrijven van USB naar USB zo ongeveer haalbaar in een dag?

60 mb/s is van de usb controller wel de maximum denk ik, 1,5 tb is 1500gb = 1500000 mb (ietsje meer maar 1 = 1000 is makkelijker uit de hoofd te rekenen :P)
1500000:30=50000 seconden
50000:60= 833,33 minuten
833,33:60= 13 uur

het zal wel helemaal niet kloppen ;) maar als het klopt dus 13 uur.

Hehe bedankt voor het rekenen
De harde schijf die ik nu heb is in feite 1,36 TB dus iets minder als 1,5 TB.
De snelheid is wel te doen vind ik, is het ook aan te raden om de pc voor die dag in een andere modus op te starten om zo de rekenkracht van de processors wat te bevorderen?

60MB? Reken er maar niet op, 60MB is de absolute max, veel externe HD's halen 30MB/s en van USB naar USB verwacht ik 20MB.

Heb hetzelfde probleem, de gemiddelde snelheid komt niet hoger dan 16 MB/S veelal minder. Erg veel geduld hebben dus, ik ben een Verwoerd verzamelaar van Anime "Japanse animatie telefilms" laatst 400GB over gekopieerd daar ben je dan wel even een paar uurtjes mee bezig.

Sinds kort heb ik een interface van USB+Firewire naar Sata. het kopieerden van een usb harddisk naar een firewire harddisk gaat wel op volledige snelheid 32/36 MB/S.

Tja dan moet je natuurlijk wel een Firewire aansluiting op je computer hebben.

WIFI is ook nog een optie er worden tegenwoordig wifi harddisks aangeboden met wifi N. Niet goedkoop.

Laatst bewerkt:
Topic is al vrij oud dus reageren heeft niet veel zin meer naar ons idee.
Ik zet er een slotje op !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan