Usb niet zichtbaar in list disk

Status
Niet open voor verdere reacties.

yellowpoint

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2009
Berichten
74
Hoi,

ik probeer mijn usb stick van 8 gb bootable te maken om vervolgens windows 7 erop te zetten.
nu kom ik steeds bij diskpart, list disk in de problemen omdat hij op xp mijn usb stick niet ziet en op vista zie ik size 8gb en free o.
Ik kom dus niet verder.
Hoe krijg ik hem wel te zien in xp pro sp3 en hoe krijg ik free omhoog in vista?
Wie kan mij uit de brand helpen om deze kingston usb 8gb klaar te maken om windows 7 er op te plaatsen.
Ik werk hoofdzakelijk met xp pro sp3 maar vista is ook mogelijk.
alvast bedankt.
 
Is het zo'n U3 memory-stick?
Indien ja, dan zul je eerst de U3 software eraf moeten halen.

hier vind je software om de U3 software te verwijderen van de memory-stick.

Succes,

Tijs.
 
Is het zo'n U3 memory-stick?

Het is geen u3 stick, althans er is geen logo te ontdekken, dus ik ga er maar vanuit dat het een doodgewone kingston datatraveler 8gb stick is die niet gezien of veranderd wil worden.

groet,
Paul
 
Geef dan eens wat meer informatie van wat je Vista ziet:
1. Zie je bestanden staan op de memory-stick?
2. Op welke manier is het geformatteerd? Fat16, Fat32 of NTFS?
3. Zit er een schuifje op of iets dergelijks waarmee het ding beveiligd kan worden tegen schrijven? En zo ja, in welke stand staat dat schuifje dan?

Je zou verder gebruik kunnen maken van Gparted Live CD, waarvan je dan opstart met de memory-stick in de computer. Let wel goed op: Als je niet de juiste disk selecteert kun je ook de partities op je harde schijf ruïneren, dus je zou kunnen overwegen om eerst de harde schijven los te koppelen voor de zekerheid.

Als dat allemaal niets oplevert (niet zichtbaar/bruikbaar onder Vista en ook niet onder Gparted), dan heb ik verder geen idee: Ik zou dan vermoeden dat het apparaat de geest gegeven heeft. Specifiek zou ik dan verwachten dat het flash-geheugen in de memoery-stick kapot zou kunnen zijn.

Succes,

Tijs.
 
Hoi Tijs,

Geef dan eens wat meer informatie van wat je Vista ziet:
1. Zie je bestanden staan op de memory-stick? Ik zie helemaal niets op de stick staan. Klopt dacht ik ook wel want hij is leeg.het enige wat je bij list disk ziet is size 8gb free 0.2.
Op welke manier is het geformatteerd? Fat16, Fat32 of NTFS? NTFS
3. Zit er een schuifje op of iets dergelijks waarmee het ding beveiligd kan worden tegen schrijven? En zo ja, in welke stand staat dat schuifje dan? Tijs het is een simpele plastic huls waar je het stekkertje uitschuift en in de laptop steekt. Er is geen schuifje of iets dergelijks waarmee je dat ding kan op slot doen als bij een kaart te ontdekken.Ik ga noge even testen of ik bestanden kan schrijven en verwijderen van de stick. als je niets leest over een uurtje werkt dat dus en anders lees je dat het niet lukt en dat de usb waarschijnlijk gesneuveld is.
alvast weer bedankt,
Paul
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan