USB niet zichtbaar in verkenner

Status
Niet open voor verdere reacties.

Buddy61

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2001
Als ik mijn USB-stick plaats wordt deze niet meer weergegeven in de verkenner ook een ander USB-apparaat niet. Deze hebben het altijd gedaan.
Deze apparaten staan wel vermeld, rechtsonderin bij het icoon "Hardware veilig verwijderen", en hierbij wordt bij eigenschappen vermeld dat dit apparaat correct werkt.

Alle USB-poorten geprobeerd.
PC opnieuw opgestart.
Geen probleem bij apparaat beheer.

Wie kan me helpen?

Laatst bewerkt:
Probeer eens de installatie van de stick ongedaan te maken via apparaatbeheer

Bedankt voor de reactie Confictius.
Ik heb de installatie van de stick ongedaan gemaakt via apparaatbeheer.
De stick opnieuw ingestoken ik kreeg de melding: "Hardware herkend en klaar voor gebruik" maar in de verkenner is hij niet te zien!!

:evil:

Klinkt als een overleden USB stick. Heb je nog garantie ?

USB stick is niet stuk doet het op een andere PC.
Zoals boven beschreven andere USB appaarten worden ook niet weergegeven in de verkenner ! ! ! !

sorry, vraag verkeerd gelezen:o staat in de bios USB wel enabled? Geb je andere hardware in deze pc geplaatst ?

Ik heb even gekeken in de bios de USB staat op enabled.

Het gekke is ik heb twee andere apparaten "vast" op de USB aangesloten en deze zijn wel te zien maar "losse" USB apparaten die ik er steeds uithaal zoals de stick, is niet meer zichtbaar in de verkenner.

Een wel vaker voorkomend probleem is de schijfletter van de USB stick. Hij wil bijvoorbeeld standaard de F:\ Gebruiken, maar deze is misschien al in gebruik. In plaats van dat hij doorzoekt naar de volgende letter, houdt de USB stick het gewoon voor gezien :eek:

Hij zal dan wel gewoon meedelen dat ales naar behoren werkt, alleen hij koppelt er geen schijf voor aan. Vaak komt dit voor bij machine's die een multicard reader hebben geïnstalleerd of die op een netwerk zitten, en veel netwerkshares hebben aangekoppelt.

Wat je kunt doen:

*Klik met de rechtermuisknop op "deze computer" en kies voor "beheren". Eenmaal daar kies je links in de tree voor "Schijfbeheer". Daar zie je alle aangesloten apparaten die gebruik maken van een schijfletter. Als je met de rechtermuisknop op 1 van de stationnen klikt (in het grijs en niet in het wit er boven) dat kun je kiezen voor "Stationsletter en paden wijzigen".

Doe dit en geef de aanwezige cd/dvd spelers, netwerkschijven, multicard readers, enz een hogere letter binnen het alfabet.

Als het goed is zou je USB stick na een keer opnieuw op te starten zichtbaar moeten worden. Is dit niet het geval dan weet ik het ook niet meer :o . Zet dan wel even je drive letters terug. En misschien moet je Windows even updaten...

Bedankty voor de reactie.
Ik heb de netwerk USB hardeschijf geen automatische stations(letter) keuze laten maken.
Loopt weer als van-ouds!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan