USB of PS/2?

• Onderwerp starter Onderwerp starter JerX
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

JerX

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2004
Hey,

Ik heb een leuke vraag bedacht:love:
Wat is nou beter voor je muis/toetsenbord USB2.0, USB1,1 of PS/2?
Ik hoor het wel!:thumb:

maakt niets uit usb is handig in uit toetsenbord maar wat moet ik ermee een toetsenbord is niet eens een webcam doe mij allebei maar met ps/2 dan heb ik meer usb poorten over

Heb je gelijk in voor de ruimte. Maar heb je wel is je toetsenbord aangeschote op USB of je muis? Als je windows dan opstart moet hij eerst de drivers installeren.

nee gaat automatisch je kunt bijgeleverde drivers installeren als je speciale toetsen op je muis hebt staan voor meer buttons dus maar ik heb standaardmuis zonder dat irritant balletje die steeds vastloopt en het is een usb muis maar ik heb verloopstukje van usb naar ps/2 :thumb: :thumb: :thumb:

dat weet ik. Maar er is dus geen enig verschil? Best vaag opzich

het verschil tussen usb en ps/2 is:

bij usb kun je de plug uit en in doen terwijl windows gewoon aanstaat

en met ps/2 kun je de plug er niet uit en indoen terwijl windows gewoon aanstaat doe je dit wel dat doet toestenbord of muis waarschijnlijk niets meer
doet het weer als je computer uit en dan aanzet

bij usb kun je meerdere aansluitingen doen webcam printer bluetooth van alles
je kunt meer usb poorten krijgen door een usb kaart van pci erin te doen

en bij ps/2 poorten passen alleen maar toesenbord en muis op meer niet dat is het verschil

Laatst bewerkt:
Jaja...
Dus waarom zit er eigenlijk nog PS/2 aansluitingen op de nieuwe pc's? Aangezien ze niet meer nodig zijn en USB ''Ruled The World'' is! :P

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan