USB onder Dos

Status
Niet open voor verdere reacties.

Shahbaz

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 feb 2005
Goedemorgen,

Ik heb helemaal nieuw hier en ik hoop dat ik het goed doe.

Ik heb het volgende probleem:
Ik heb een laptop Acer 620 serie en deze laptop is helemaal leeg. De cd-rom speler die erin zit is kapot. Ik heb wel een usb cd-rom speler, maar die wordt niet gevonden onder dos. Is hier een oplossing voor?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

dos kan geen cd-rom spelers lezen.
als je een opstartdiskette hebt van windows 95/98 dan start die gewoon op en doet ie het wel

Natuurlijk kan DOS wel met cd-rom drives omgaan, maar je zult dan wel eerst drivers moeten installeren. Anders dan windows is DOS heel erg basic en uitsluitend een besturingssysteem.

Vraag is meer of je het voor elkaar gaat krijgen om die USB poort in dos aan de praat te krijgen. Daar maak ik me meer zorgen over.

Maar maak eerst eens een opstartdiskette inderdaad. Ik betijfel het... maar misschien dat het daarmee lukt om zowel die USB pport als de CD-ROM driver aan de praat te krijgen.

Wat je altijd nog zou kunnen doen is je laptopje met een nullmodem kabeltje (je weet wel, met van die grote ouderwetse seriele stekkers) aan een andere pc hangen, om vervolgens een en ander te installeren.

Geplaatst door madmuppet

Maar maak eerst eens een opstartdiskette inderdaad. Ik betijfel het... maar misschien dat het daarmee lukt om zowel die USB pport als de CD-ROM driver aan de praat te krijgen.

Wat je altijd nog zou kunnen doen is je laptopje met een nullmodem kabeltje (je weet wel, met van die grote ouderwetse seriele stekkers) aan een andere pc hangen, om vervolgens een en ander te installeren.

De opstartdiskette is reeds gemaakt, maar die herkent mijn USB niet.

Wat bedoel je met nullmodem stekker.

Zou het wel mogelijk kunnen zijn om een cd-rom speler aan te spreken via de Parallel poort en hoe doe ik dat?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan