usb ontvanger of pci kaart??

Status
Niet open voor verdere reacties.

poppentje

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2005
Hallo,

Ik ben van plan om mijn internet verbinding draadloos te maken. Nu heb ik 2 pc's hangen aan een modem van mijn provider. Ik heb een router op het oog, nl Linksys WRT54GL. Nu twijfel ik nog of ik een usb ontvanger (stickie) of een pci kaart neem, voor mijn computer op zolder. Kan iemand mij tips geven. Wat is bv sterker qua ontvangst usb of pci, in prijs zit er niet zo veel verschil. Alvast bedankt voor eventuele reacties.

Als je een PCI-kaart neemt, zorg er voor dat een kaart neemt waar een antenne aan de buitenkant van je kast komt.
Anders heb je kans dat een Kooi van Faraday krijgt.

Maar als ik usb neem, dan kan ik hem eventueel ook in een andere comp steken, dat is ook handig. Iemand ervaring hiermee, qua snelheid en stabiliteit??

pci is stabieler dan usb.....
usb is zeer gevoelig...tenminste die van netgear....nee voor mij geen usb.:o

Voordeel van een usb ontvanger KAN zijn dat je deze met een usb-kabel kunt verlengen om zodoende een betere ontvangst te krijgen. je kunt de stick dan ruim een meter verplaatsen. Veel mensen ondervinden problemen met ontvangst als de router beneden staat en de computer helemaal op zolder. Zeker als de router ook nog eens keurig netjes in de meterkast wordt geplaatst ( zie opmerking van killermenace Kooi van Farady).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan