Hoi, ik heb vele vragen gezien over niet werkende usb-muizen maar nooit een antwoord gezien waar IK wat aan had...
Ik heb een usb-wireless-laser-mouse. Deze heb ik aangesloten op mijn Toshiba notebook (A300D). Tot gisteravond werkte mijn muis nog prima :thumb: (heeft enkele dagen gewerkt) tot ik de ontvanger uit de usbpoort verwijderde om deze naar een andere poort te plaatsen. De ontvanger wordt herkend, ("werkt correct" volgens apparaatbeheer) maar op muisbewegingen komt geen reactie
. Ook geeft windows vista bij het inpluggen gewoon aan dat het systeem gereed wordt gemaakt.
Ik heb van alles geprobeerd: systeemherstel 2dagen terug én 5 dagen terug; de driver gedownload (en weer verwijderd); apparaat opnieuw geinstalleerd; andere poorten geprobeerd;... maar niets werkt!
Toen kwam ik op het idee om de bios te flashen/updaten... en bingo!
Hij deed het weer.... voor korte duur...
Weer na het verwijderen en opnieuw inpluggen reageert het niet op de bewegingen van de muis. Andere muizen werken wel (met kabel), de betreffende muis doet het ook prima op andere pc's, usb werkt verder ook gewoon zonder problemen.
Wie heeft de oplossing??
Het betreft een muis van het merk ZOLID maar dit moet geen verschil uitmaken... Verder wordt ie als HID-cimpliant muis en HID apparaat aangemerkt in apparaatbeheer (WINDOWS VISTA).
Ik heb een usb-wireless-laser-mouse. Deze heb ik aangesloten op mijn Toshiba notebook (A300D). Tot gisteravond werkte mijn muis nog prima :thumb: (heeft enkele dagen gewerkt) tot ik de ontvanger uit de usbpoort verwijderde om deze naar een andere poort te plaatsen. De ontvanger wordt herkend, ("werkt correct" volgens apparaatbeheer) maar op muisbewegingen komt geen reactie

Ik heb van alles geprobeerd: systeemherstel 2dagen terug én 5 dagen terug; de driver gedownload (en weer verwijderd); apparaat opnieuw geinstalleerd; andere poorten geprobeerd;... maar niets werkt!

Wie heeft de oplossing??