USB op Intel 440LX P2 Mobo !?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Remy
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Remy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 nov 2001
Hallo,

Even een vraagje, want ik zit met een puzzeltje ....
Heb een PCI USB 2.0 Adapter op een PII 440 LX mobo
geplugd, bij hardware wordt alles keurig geregistreerd.
Ook de PCI brug naar USB 2.0 of zoiets staat netjes geregistreerd en alle benodigde drivers zijn geinstalleerd volgens mr. Gates !!

Sluit ik er nu echter een USB printer op aan (Epson 935) dan gebeurt er vervolgens niks meer. Dat wil zeggen de printer ziet op een of andere manier de USB poort niet !
Hij gaat automatisch naar de volgende logische poort voor hem en dat is de LPT1 poort maar dat wil ik dus niet...... :confused:

Wie weet waar hier de angel zit !?

Groeten,

Remy

Ik weet niet wat voor versie van windows hebt je,als je windows XP heb dan moet je waarschijnlijk een patch van windows moeten update maken.

http://www.usbman.com/USB 2 News.htm

Door: Cees Daan [ Afdrukken | Doorsturen ]
Tips > Windows XP > Systeem
USB 1.1 en 2.0 verbindingen

Heeft u deze maand computer randapparatuur gekregen? De meeste nieuwe apparatuur zoals
printers, scanners en camera's maken gebruik van de nieuwe USB 2.0 standaard. Op zich is dat een
goed bericht want USB 2.0 is een stuk sneller dan 1.1 maar wees voorzichtig met het door
elkaar gebruiken van deze twee. Heeft u bijvoorbeeld een oude USB 1.1 hub voor uw
randapparatuur dan is dat niet goed. Vervang deze hub door een die USB 2.0 ondersteunt
en hierop sluit u zowel de USB 1.1 als de 2.0 apparatuur aan. Overtuig u er wél eerst
van dat uw pc USB 2.0 ondersteunt. Heeft u Windows XP servicepack 1 niet geïnstalleerd
dan kunt u deze USB-update tóch downloaden. Volg de instructie op deze webpagina

Laatst bewerkt:
Humpe,

Ik draai dus 98SE op een Intel PII 440LX bordje.
Als ik de PCI kaart installeer geeft windows netjes
een melding dat hij nieuwe hardware ziet.
Deze installeer ik ook met de bijgeleverde drivers.
Heb ook nog een infinst_enu_V4.0.0.1013 geinstalleerd
om de chipset helemaal te updaten.
Het gevolg is dat de USB PCI kaart volledig wordt herkend
in de hardware configuratie (zonder uitroep of vraagtekens)
Dus hij zou in principe moeten werken !!!
Maar ga ik er vervolgens wat voor een USB apparatuur
dan ook aan hangen (digitale camera, USB Printer) gebeurt
er totaal niks.

Dus de USB werkt volgens de hardware wel, maar
apparatuur die je er vervolgens aan koppelt blijft dood..

Hellup

Humpe,

Ik heb ook jouw eerdere link doorgenomen en ben o.a. bij Microsoft zelf geweest voor eventuele patches.
Het bleek een bekend probleem te zijn met PCI USB 2.0 adapters, die vanaf versie Win ME verholpen zouden zijn.
Er waren wel patches verkrijgbaar voor 98SE, maar deze hebben helaas ook geen effect gehad. :confused:

Denk dat ik maar ga proberen om eerst even WinME erop te zetten en kijken wat dan het resultaat is.

alvast bedankt voor het meedenken.... :thumb:

Remy

Beweert mr. Gates dat of heb je die drivers echt geïnstalleerd?

Je moet bij het installeren van de printer eerst de drivers installeren, dan de PC rebooten en daarna pas de printer aansluiten. Heb je die volgorde vastgehouden?

He Tibor,

Mr Gates beweert dat het verholpen zou kunnen worden, maar ik heb de betreffende patches dus gedownload en geinstalleerd maar zonder resultaat..!!

En Epson geeft aan dat het beter is om eerst de printer via de USB kabel aan te sluiten en dan printer aan te zetten en dan de hardware wizard de rest te laten doen....
Maar ik heb het ook al op de andere manier geprobeerd, door eerst idd de drivers te installeren en daarna de printer aan te koppelen.
Maar zoals al aangegeven de USB poorten blijven dood !! Ook alle andere USB apparatuur die ik eraan hang geeft geen reactie :confused:

Maar zoals gezegd ik ben nu bezig met Win ME, kijken wat dat gaat opleveren. Dit laat ik hier dan wel weten.

Groeten,

Remy

Helaas !!!! :(

Het heeft allemaal niet mogen baten ME of XP of 2000...
Blijkbaar was het moederbord er toch niet compatible genoeg voor om deze PCI card te ondersteunen...

Het kaartje was wel goed, heb ik namelijk in een andere PC gestoken en daar deden ze het perfect.
De handel maar weer teruggebracht naar de PC winkel.

Groeten,

Remy

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan