USB-opslag niet benaderbaar in WinXP

Status
Niet open voor verdere reacties.

stopie8

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2006
Ik heb sinds kort Windows XP (ipv win 2k) op mijn pc en sindsdien kan ik mijn usb-stick niet meer benaderen. Ik kan tevens mijn kaartjes uit mijn fotocamera niet meer benaderen via de printer (usb-printer). De printer print daarentegen wel en mijn usb-muis werkt ook zonder problemen.

Ik heb al van alles geprobeerd zoals het geven van andere driveletters aan mijn dvd- en cd-drives via schijfbeheer, maar dat heeft niet geholpen. In schijfbeheer is de stick overigens wel beschikbaar en ook rechtsonderin komt het teken om de hardware weer te kunnen verwijderen gewoon in beeld. M'n pc lijkt dus de stick te herkennen. maar er komt geen extra schijf in de verkenner.

Laatst was ik bezig met een programmaatje met een self-extractor en toen ik de locatie kon kiezen om het bestand in uit te pakken, stond tot mijn groite verbazinbg de stick wel tussen de verschillende schijven, compleet met de daarop aanwezige mappen.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn en hoe ik deze opslagmedia weer kan bereiken?

Misschien moet je in schijfbeheer gewoon nog een driveletter toekennen aan je USB stick? Misschien ook eens bij apparaatbeheer het USB massa-opslag USB-apparaat verwijderen, stick verwijderen en teruginsteken, zodat die opnieuw herkend en geïnstalleerd wordt?

Ik ben nog een tijdje bezig geweest, maar niets lukt. Ik kan een letter toevoegen via schijfbeheer (stick is daar altijd aanwezig!) maar in verkenner is de schijf dan nog niet terug te vinden. Na opnieuw opstarten is de driveletter verdwenen in schijfbeheer en is de stick dus nog niet benaderbaar.

Kan dit een driver-probleem zijn, of kan het iets software-matigs zijn??? Ik word er een beetje moedeloos van.....

Ik had een aantal Word-bestanden op de memorystick staan en ik kan deze wel openen vanuit Word, maar de stick wordt nog steeds niet weergegeven in de verkenner. Ik heb er een driveletter aan toegewezen (Z:) en hieronder verschijnt ie in dus in Word...

Weet iemand hoe dit kan??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan