USB overspaningspiek, maar ondanks een herstarty ben kan ik ze niet vinden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Miauw

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 okt 2003
Ik kreeg net een melding bij het aansluiten van een USB stick dat mijn USB poorent een overspaningspiek kregen en overschakelde op een beveiliging.

Ik kan bij het heropstarten geen USB poorten meer vinden, wat moet ik doen om ze terug te krijgen?

Het gaat om een DELL OptiPlex GX1 (pentium 3) met Windows XP Pro.

Laatst bewerkt:
Kun je het USB apparaat in een andere PC testen? Wellicht is het apparaat stuk, mocht het apparaat wel werken dan kun je eventueel een andere USB-poort proberen (die degene vlak naast de poort die een probleem gaf.)

beide poorten reageren niet.

Is er een programmatje om ze te controleren?

Is het mogelijk in de bios uit geschakeld?

Je kunt USB poorten soms wel uitschakelen, maar dat gebeurt niet zomaar. Je kunt nog wel proberen de pc van de netstroom te halen (als je de PC uitzet maar wel aan het netstroom laat hangen gebruikt deze nog steeds stroom). Laat de stekker er een minuutje uit, dan hebben de condensators tijd om hun spanning te verliezen. Daarna weer eens proberen.

Ik heb zelfs Windows XP Pro opnieuw geïnstalleerd, maar ik vrees het ergste.

Ik moet op zoek naar een goedkope 2e hands PC, want ondanks ik de desktop vrijwel enkel voor internet gebruik, heb ik toch zo nu en dan een USB aansluiting nodig.

Het is maar een pentium 3, maar toch best jammer.

Nu op zoek naar een pentium 4 die net zo fluister stil is, net als deze pentium 3, maar aan een 1GHz. heb ik ruim voldoende..

Helaas is de PC Dumpdag in Amsterdam (voorlopig) verledentijd. Dat is niet zo ver weg, Utrecht is mij wel veel te ver.

Ik ga straks nog 1 poging wagen, tips zijn nog welkom.

Ik zat zelf nog aan de bios instellingen te denken, maar kan niets over de USB on/off vinden.

Ik heb nog wel een oude PC, niet veel bijzonders, maar zeker sneller dan een Pentium III. Voor een 6 pack La Trappe Triple mag je 'm komen halen in Almere, of dat moet ook te ver weg zijn.

Ik heb nog wel een oude PC, niet veel bijzonders, maar zeker sneller dan een Pentium III. Voor een 6 pack La Trappe Triple mag je 'm komen halen in Almere, of dat moet ook te ver weg zijn.

Dat is zeer vriendelijk aangeboden, maar ik woon precies aan de andere kant van Amsterdam ongeveer even ver weg dicht bij de kust.

Dank je voor het aanbod, maar het is helaas te ver weg.

Als je hem open kunt maken,kijk bij de USB poortjes in de buurt een condensator geploft is,of bol staat,door de overspanning.

Zoja, een nieuwe insolderen.

Al bij apparaatbeheer rond gesnuffeld?

Misschien staat je usb-poort wel gewoon op uitgeschakelt.

Start > configuratie scherm > systeem > tabblad hardware > apparaat beheer

Al bij apparaatbeheer rond gesnuffeld?

Misschien staat je usb-poort wel gewoon op uitgeschakelt.

Start > configuratie scherm > systeem > tabblad hardware > apparaat beheer

Had ik al gedaan, staan ingeschakeld, maar ik kom maar weinig tegen.

In > configuratiescherm > systeem > apparaatbeheer kom ik onder USB-controllers de volgende 2 apparaten aan:

Intel(R) 82371AB/EB PCI to USB Universal Host Controller

en

USB-Hoofdhub

aan, verder niets, klopt dat?

Laatst bewerkt:
Als je hem open kunt maken,kijk bij de USB poortjes in de buurt een condensator geploft is,of bol staat,door de overspanning.

Zoja, een nieuwe insolderen.

Tja, ik ben bang dat dit het probleem is.

Solderen is geen probleem, maar smd is een ander verhaal.

Ik zal van het weekend eens kijken of ik wat kan vinden, maar het zal wel een nieuwe pc worden.

Deze P3 kan het al niet zo goed meer bijbenen, maar het werkte wel.

Je kunt ook proberen een USB kaart op de kop te tikken en deze in de PC te installeren. Op marktplaats.nl zijn ze te koop voor weinig en dan ben je ook klaar. Blijft alleen de snelheid nog een probleem.

Je kunt ook proberen een USB kaart op de kop te tikken en deze in de PC te installeren. Op marktplaats.nl zijn ze te koop voor weinig en dan ben je ook klaar. Blijft alleen de snelheid nog een probleem.

Dat is inderdaad een optie, maar de PC is echt te traag aan het worden.

USB-2 is inmiddels al een pré, want niet elk apparaat werkt nog met USB-1.

Ik ga dus maar naar een nieuwere PC kijken, maar graag wel bij een partijboer, dus dat je er tijdelijke garantie bij krijgt. Alleen heeft de partijboer ze niet meer van 1,4GHz, of iets dergelijks.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan