USB Platenspeler.

Status
Niet open voor verdere reacties.

siempje

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2005
Hoi, ik heb een Lenco USB platenspeler gekocht. Wanneeer ik deze op een willekeurige usb-poort van mijn pc aansluit worden mijn luidsprekers, op line out aangesloten, uitgeschakeld.
Ik kan dus niet mijn LP's beluisteren. Trek ik de USB stekker er uit dan werkt alles weer oke. OS is XP. Pc is 1 jaar oud.
Installeer ik Audicity dan kan ik wel opnemen en afspelen maar niet via WMP.
Is dit een usb 1.0 of 2.0 probleem? Misschien SP2 probleem?
Volgens mij moet dit plug en play zijn.
De geluidskaart is onboard moederboard (Realtek)
Help!!

Welke uitgangen zitten er op dit apparaat? USB en...
Volgens deze pagina zit er namelijk nog een audio uitgang op de speler.

usb platenspeler

Klopt, er zit ook een aansluiting op voor het weergeven via een versterker (phono ingang).
Het is mogelijk om via de line-out van de versterker naar de line-in van de pc de LP op te nemen cq af te beluisteren. Maar dat wil ik niet, er onstaat vaak 50Hz brom op de kabels mede als de pc niet goed geaard is.
siempje

Klopt, er zit ook een aansluiting op voor het weergeven via een versterker (phono ingang).
Het is mogelijk om via de line-out van de versterker naar de line-in van de pc de LP op te nemen cq af te beluisteren. Maar dat wil ik niet, er onstaat vaak 50Hz brom op de kabels mede als de pc niet goed geaard is.
siempje

Ik begrijp uit je eerste post dat je luidsprekers hebt die je op je pc aansluit. Zit hierbij ook een versterker, of bedoel je met 'versterker' uit de gequote post juist die versterker?

Want, je kunt dan een opstelling als volgt maken (voor het overzicht in Code veld):
Code:
                                                                                                    [box aan versterker]
[PC] <---------------- [Platenspeler] ----------------> [Versterker] {
                 USB                                   phono                                [box aan versterker]

Of begrijp ik je vorige post verkeerd?

usb platenspeler

Je tekening is correct. De luidspreker box kun je aansluiten op de versterker.
Wil je de LP op de PC opnemen dan sluit je de line-uit van de versterker aan op de line-in van de Pc. M.b.v. bv. Adobe Audition kun je de muziek opnemen en bewerken op de PC.
Overigens het probleem met het uit schakelen van de pc-luidsprekers is opgelost.
In het programma Audacity de juiste microfoon aanklikken en het werkt.
Ander probleem is dat wanneer je een opgenomen stuk muziek opslaat in een map in .wav extensie. Dit stuk muziek met rechter muis aanklikt om bv. te verwijderen dit stuk muziek gelijk begint af tespelen en niet is te stoppen. Geluids volume is wel te regelen met volume regelaar in Audacity maar als je dit programma stopt gaat de muziek gewoon door en is niet stop te zetten.
Groet Siempje

usb platenspeler

Laatste probleem nog niet opgelost. Ga nu Audacity opnieuw installeren en updaten.
Wordt vervolgd.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan