USB PnP doet het niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Antoine27

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2005
Mijn laptop heeft 4 USB poorten. Vroeger werkte alles op die poorten. Nu had ik vorige week ff kortsluiting op één van die poorten (2 deeltjes van mijn USB gsmlader kwamen tegen elkaar). En sindsdien werken bepaalde USB apparaten niet meer (USB flash drive, kaartlezer, hub), andere werken nog wel (muis, printer, webcam). Volgens mij zijn het dus PnP apparaten die niet meer werken, en apparaten waarvan ik zelf een driver heb geïnstalleerd die nog wel werken. Bij de apparaten die niet werken krijg ik telkens de melding "het USB apparaat wordt niet herkend". Ik heb de USB driver al eens opnieuw geïnstalleerd, de PnP service draait, en ik heb in apparaatbeheer de usb hubs en host controllers al eens verwijderd en opnieuw laten installeren, maar niets heeft tot hiertoe geholpen.

Weet iemand raad?
Of is door die kortsluiting een deel van mijn hardware stuk? Maar waarom werken sommige apparaten dan nog wel?

De wonderen zijn de wereld nog niet uit...
Na een week met niet-naar-behoren functionerende USB poorten, werken ze nu plots weer normaal. Ik hoop dat het zo blijft.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan