USB-poort 1 of 2 ?

• Onderwerp starter Onderwerp starter ltk
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ltk

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2007
Ik krijg bij aansluiting van externe apparaten op mijn 4 jaar oude XP steeds de melding dat "dit apparaat sneller kan werken als u het aansluit op een USB-2 poort" . Het binnenhalen van bv foto's van de camera gaat inderdaad beduidend langzamer dan op mijn laptop die wél USB 2 heeft. Ik heb dat altijd maar voor zoete koek geslikt ("het is nu eenmaal zo") maar nu zag ik ineens bij de gegevens van het moederbord dat hij wel degelijk over (6) USB-2 poorten beschikt! Hoe kan dat nou?? (misschien ergens een foute instelling ofzo?)

Nee, nog niet. Maar ik ben dan ook van het type gebruiker die vindt dat een pc gewoon moet doen waar- ie voor is en die er verder niet zo héél veel verstand van heeft. Geen héle digibeet meer maar nog minstens een halve...:rolleyes: Ik kan wel in de BIOS gaan kijken maar kan ik daar dan iets veranderen?

Hoi,

Je zou even kunnen kijken hoe en of ze aan staan ik zit zomaar even mee te denken hoor
je zou bij apparaatbeheer ook even de usb stuupogramma bijwerken misschien dat het helpt.
Eventueel even kijken of er nieuwe drivers zijn voor je moederbord.
Modag

Laatst bewerkt:
Ik zal eerst eens in de bios gaan snuffelen. Bij apparaatbeheer zou ik niet weten waar ik zoeken moest (USB-controllers? Maar daar vind ik bij de stuurprogramma's helemaal niks over usb1 of 2, alleen dat alles correct werkt)

Opgelost! Bedankt Modag! In de bios (zo kom ik nog eens ergens ;) ik moest wel even zoeken) stond USB-2 controller op disabled (hoe kan dat? is dat een installatiefoutje bij een kant-en-klaar geleverde pc?). Meteen de proef op de som genomen. Mijn foto's gaan er nu niet 2x maar minstens 6x zo snel in. En de melding ben ik ook kwijt. Jammer dat ik er 4 jaar mee aangeklungeld heb...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan