USB Poort ampere

Status
Niet open voor verdere reacties.
2,4 ampere staat er op mijn usb voeding
 
Hoi,

Bij dit topic hebben ze het over 500 mili ampere :
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=254323

Maar waarom de vraag als ik vragen mag.

Modag

Iemand van mijn school zij dat als je je sleutels in een USB poort stopte, dat hij kortsluiting maakte en je computer uit gaat.
en ik dacht dat het misschien dodelijk was maar wikipedia zegt:

Bij 1A ligt de kans op hartfibrilleren op 100%,

Dus er zal denk ik niet 2.4 ampere op staan want dan is hij heel erg dodelijk

500milliampere zou dat kloppen?
 
2,5 ampere bij 3,5 volt is niet dodelijk hoor.
jij hebt thuis 16 ampere met 230 volt op een wandcontactdoos..en dat overleef je zelfs nog.
 
2,5 ampere bij 3,5 volt is niet dodelijk hoor.
jij hebt thuis 16 ampere met 230 volt op een wandcontactdoos..en dat overleef je zelfs nog.

Bij 1A ligt de kans op hartfibrilleren op 100%

Dus is het niet dodelijk om met je sleutels in een USB poort te zitten ? :")
 
Bij 1A ligt de kans op hartfibrilleren op 100%

Dus is het niet dodelijk om met je sleutels in een USB poort te zitten ? :")

Het is waarschijnlijk wel "dodelijk" voor de voeding van je PC als je met je sleutels kortsluiting maakt in dat USB gat.... maar niet voor jou! Die stroom van 1 Ampére moet dan ook nog langs het hart gaan wil deze op enige manier fibrilleren teweeg brengen..... dus je zou met je ene hand in het stopcontact moeten zitten en met de andere bijv. de waterleidingbuis (hoewel, wordt steeds meer kunststof) of iets anders wat goed geaard is moeten vasthouden......
 
Hoi,


Maar tegenwoordig is de maximale stroom 30mA wat je kan krijgen neem aan dat bijna door heel nederland wel aardlekschakelaars zij gemonteerd en die moeten bij meer als 30 mA aanspreken. Is denk ik niet voor niets gedaan.

Modag
 
en op de aansluiting van de wasmachine zit geen aardlekschakelaar.
bij ons in een openbaar gebouw zitten helemaal geen aardlekschakelaars.....
 
Hoi,


Maar tegenwoordig is de maximale stroom 30mA wat je kan krijgen neem aan dat bijna door heel nederland wel aardlekschakelaars zij gemonteerd en die moeten bij meer als 30 mA aanspreken. Is denk ik niet voor niets gedaan.

Modag


Veel (oudere) huizen hebben nog een z.g. "natte groep" .... daar zit geen differentieelschakelaar tussen, of nog een oude van 500mA......
 
Hoi,


Het is ook maar een zijde linkse opmerking hoor en schreef ook bijna heel Nederland maar het blijft onverstandig om met je sleutels in een usb poort te zitten porren .

Modag
 
tja ik kan de gedachtegang van sleutels en een usb poort ook niet snappen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan